دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1400 - 14:11

توسعه گوشی با سرعت شارژ ۱۵۰ وات در آینده‌ای نزدیک/ آیا افزایش سرعت شارژ باعث تخریب باتری می‌شود؟

مهندسان در حال طراحی فناوری جدیدی هستند که با استفاده از آن سرعت شارژ باتری افزایش می‌یابد؛ با این‌حال نمی‌دانیم که افزایش سرعت شارژ در تخریب باتری چه اثری دارد.
کد خبر : 621627
شارژر

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از اندروید آثوروتی، سال گذشته اولین نقض گوشی‌ها با شارژ ۱۰۰ واتی که مانع شارژ می‌شد، مشاهده شد و این روند با شارژ دستگاه‌های ۱۲۰ واتی مانند «Rdmi Note۱۱Pro Plus» و «xiami mix» تا سال ۲۰۲۱ ادامه پیدا کرد. به نظر می‌رسد که سرعت شارژ کردن در آینده‌ای نزدیک ارتقاء پیدا کند.


بر اساس اعلام ایستگاه چت دیجیتال، گوشی جدیدی با سرعت شارژ ۱۵۰ وات در راه است. همچنین ادعا می‌شود که این دستگاه تولید انبوه شده و در روزهای نزدیک وارد بازار می‌شوند. سرعت شارژ ۱۲۰ واتی در حال حاضر به صورت فوق‌العاده‌ای سریع است.


سرعت شارژ گوشی شیائومی «میکس ۴» با باتری ۴ هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت ۱۲۰ وات است و با استفاده از حالت «بوست مود» می‌توان ظرفیت شارژ باتری را در ۲۱ یا ۱۵ دقیقه کامل کرد. بنابراین اگر سرعت شارژ دستگاه‌های ۱۵۰ واتی چند دقیقه‌ای کمتر از دستگاه‌های ۱۲۰ واتی است.


انتظار می‌رود که شارژ ۱۵۰ واتی در این رابطه کمی کُند عمل می‌کند؛ اگرچه شرکت شیائومی قبلا ادعا کرده است سرعت شارژ تا آمدن فناوری جدید ۲۰۰ واتی، پس از ۸۰۰ چرخه شارژ ۲۰ درصد کاهش می‌یابد و همچنین تا آن زمان امیدی برای مصرف‌کنندگانی وجود دارد که می‌خواهند در عین شارژ فوق‌العاده سریع، باتری سالم نیز داشته باشند.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته