دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1400 - 14:35
رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی خبر داد؛

تأسیس خانه صادرات فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: تاسیس خانه صادرات فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی یکی از راه‌های معرفی ایران و جلوگیری از ایران ‌هراسی است.
کد خبر : 620879
محمد حسین ایمانی خوشخو



به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی، محمد حسین ایمانی خوشخو گفت: صنایع خلاق و فرهنگی و فناوری‌های نرم در ایران دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است که باعث اشتغال‌زایی و ثروت آفرینی می‌شود. از این جهت نگاه‌ها به حوزه فناوری نرم می‌تواند ثروت‌آفرین باشد.


وی با اشاره به مزیت‌های نسبی و مطلق کشورها در توسعه و پیشرفت‌شان گفت: بحثی وجود دارد به نام مزیت نسبی و مزیت مطلق که کشورها در برخورداری از منابع به میزان کم ‌و زیاد دارای چنین مزیت‌هایی هستند. ما در کشورمان می‌توانیم مزیت مطلق خود را در حوزه فرهنگ جست‌وجو کنیم و خوشبختانه مزیت‌های مطلق فراوانی در حوزه فرهنگی کشور داریم.


وی تاکید کرد: ایران با داشتن فرهنگ غنی و تمدن چند هزار ساله یاید زمینه‌ساز توسعه این فناوری‌ها باشد تا بتوان از توان و خلاقیت جوانان این مرز و بوم بهره برد. همچنین این نکته که فناوری‌های نرم و فرهنگی ایران از ویژگی‌هایی چون پیشران بودن در توسعه قدرت نرم، اقتصاد ملی و مقاومتی، درون‌زایی و برون‌گرایی برخوردار است را نباید نادیده گرفت.


رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی همچنین افزود :دراین میان تاسیس خانه صادرات فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی نیز می‌تواند به انتقال این فرهنگ به خارج از مرزهای کشور مان و ارز آوری برای این بوم کمک کند، همچنین صادرات صنایع فرهنگی یکی از راه‌های معرفی ایران و جلوگیری از ایران هراسی است که پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی امروز سکان‌دار این هدف بزرگ و ملی شده است.


ایمانی خاطرنشان کرد: اگر در گذشته به صنایع فرهنگی توجه ویژه‌ای داشتیم امروز تحریم ها اینقدر آزاردهنده نبود، زیرا صادرات صنایع فرهنگی علاوه‌بر آورده مالی مستقیم برای کشورها در برندسازی کشورها در جهان کمک بزرگی می‌کند.


یکی از نام ‌های عصر کنونی را عصر انفجار فرهنگ‌ها عنوان کرده‌اند و رقابت از حوزه اقتصاد به حوزه فرهنگ منتقل شده و اقتصاد نیز ماهیت فرهنگی به خود گرفته است. بنابراین با توسعه صادرات و تدوین برنامه‌های منظم و منسجم در حوزه صنایع فرهنگی می‌توان بسترهای لازم برای صادرکنندگان در این حوزه‌ها را فراهم و زمینه افزایش رقابت‌پذیری را برای آنها ایجاد کرد.


انتهای پیام/4021/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب