دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1393 - 17:14
مدیرکل قرآن و عترت دانشگاه آزاد در واحد بندرعباس:

فعالیت‌های فرهنگ قرآنی باید در فضای مجازی پررنگ شود

مدیرکل فعالیت‌های قرآن و عترت با توجه به ضرورت اشاعه فرهنگ و فهم قرآنی در جامعه دانشگاهی گفت: یکی از مهمترین ضروریات جامعه امروز در گسترش فرهنگ قرآنی، فعالیت منسجم در فضای مجازی است و استفاده از شیوه های منسوخ و سنتی در دنیای امروز مردود و غیر قابل قبول است.
کد خبر : 6208

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عبدالرضا صادقی در دومین روز همایش منطقه ای دبیران، مسوولان و کارشناسان کانون های قرآن و عترت واحدها و مراکز استان های هرمزگان، کرمان، فارس ، یزد، بوشهر ،سیستان و بلوچستان و کهکلویه و بویراحمد با تاکید بر به کارگیری خلاقیت و نوآوری در مباحث قرآنی گفت: فعالیت کانون های قرآن و عترت در دانشگاه باید عمیق و جهت دار شود، به گونه ای که دانشجویان با ارایه ایده و نوآوری در زمینه قرآنی پرچم دار و سفیران فرهنگی در دانشگاه باشند.








صادقی گفت: نهادینه و حاکم کردن اخلاق قرآنی و سیره معصومین در دانشگاه از جمله وظایفی است که متولیان امر باید اهتمام بیشتری به این نکته داشته و با ایجاد انگیزه در بین دانشجویان آنان را به امور فرهنگی و قرآنی علاقه مند کنند

این مسوول خطاب به مسئولان کانون های قرآن و عترت در دانشگاه ها گفت: دامنه فعالیت های کانون ها نباید عملگرایی و محدود به برگزاری مسابقات و همایش ها باشد، بلکه باید با برنامه ریزی بلند مدت و بر اساس سیاست های کلان و شورای راهبردی دانشگاه پیش برود و تاثیرات معنوی آن در فضای دانشگاه نمایان شود.


صادقی گفت: نهادینه کردن اخلاق قرآنی و سیره معصومین در دانشگاه از جمله وظایفی است که متولیان امر باید اهتمام بیشتری به این نکته داشته و با ایجاد انگیزه در بین دانشجویان آنان را به امور فرهنگی و قرآنی علاقه مند کنند.


مدیرکل فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی از پژوهش و مطالعات قرآنی به عنوان راه برون رفت از فعالیت های کلیشه ای و تکراری دانست و گفت: اهمیت مطالعات و پژوهش های قرآنی در دانشگاه موجب می شود تا فرایند یادگیری و انتقال آن مفاهیم به مخاطبان به خوبی انجام گیرد و مثمر ثمر واقع شود.


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس هم از کانون های قرآن و عترت به عنوان بالاترین و تاثیرگذارترین حوزه فرهنگی در دانشگاهها و جامعه یاد کرد و گفت: امید است تا با هم اندیشی و تامل در مفاهیم قرآن و به کار گیری در جامعه ، آینده روشن برای خود و دیگران رقم بزنیم.


افتتاحیه این همایش دو روزه با حضور معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه و مسئولان قرآن و عترت به میزبانی واحد قشم برگزار شد و دومین روز آن در واحد بندرعباس با حضور شرکت کنندگان بر سر گلزار شهدای گمنام این دانشگاه آغاز شد و اکنون نیز با تشکیل کارگروه های تخصصی در حال برگزاری است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته