دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1393 - 17:03

افتتاح نخستین جشنواره میان استانی نشریات دانشگاه آزاد اسلامی در واحد یادگار امام(ره) شهرری

نخستین جشنواره میان استانی نشریات دانشگاه آزاد اسلامی در واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری افتتاح شد.
کد خبر : 6207

به گزارش خبرنگار آنا، در مراسم افتتاحیه این جشنواره که با حضور مسئولان دبیرخانه دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، غرفه داران و نمایندگان واحدهای استانی و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در تالار فرهنگی شهید آوینی برگزار شد، دکتر سید فرج الله موسوی رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با خیرمقدم گفت: برگزاری جشنواره های نشریات دانشجویی قطعا در آماده سازی بستر هم افزایی و تعامل بین نشریات دانشجویی و رسانه ها و انتقال تجارب دانشگاه ها موثر بوده و روح امید، شوق و پیشرفت دانشجویان را افزایش می دهد.


رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری، ارتقای سطح آگاهی های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان را امری لازم، ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و افزود: افزایش روحیه جمعی و امید و ارتقای سطح آگاهی های علمی، فرهنگی و سیاسی از دیگر رسالت های نشریات دانشجویی است.


موسوی با توصیه به کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، گفت: ترغیب دانشجویان به انتشار نشریات، هم افزایی و هم اندیشی در حوزه نشریات دانشجویی، برجسته سازی و اهمیت دادن به حوزه نشر و... از اهداف برپایی این جشنواره است.


این مسئول به نکته مهم دیگری در فعالیت نشریات و مطبوعات اشاره کرد و گفت: باید حرمت قلم را پاس داشت و به بهانه آزادی بیان، آن را با توهین، افترا و تخریب شخصیت دیگران نیالود و این نکته بسیار مهم است که ما باید مرز بین نقادی و تخریب شخصیت دیگران، توهین و افترا را بشناسیم که اگر این مرز دقیقا مورد شناسایی قرار نگیرد، آفات این چنینی را درپی خواهد داشت.


موسوی با تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری جشنواره، خطاب به کارشناسان و دانشجویان دانشگاه ها گفت: انشاءالله بتوانیم انتظارات شما را دراین جشنواره در حد مطلوب برآورده سازیم.


حجت الاسلام وفایی مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران هم با تشکر از میزبانی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری بیان کرد: این جشنواره در راستای ارزیابی نشریات دانشگاهی و به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی، ایجاد فضای رقابتی در میان جوانان، کشف توانمندی ها و استعدادهای دانشجویان و تقویت روحیه نگارش در بین دانشجویان و قدردانی از برگزیدگان و فعالان این عرصه برگزار می شود.


در این مراسم دبیر نخستین جشنواره میان استانی نشریات دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از برگزاری این جشنواره در این واحد دانشگاهی ضمن معرفی واحدهای شرکت کننده و نشریات ارائه شده، گفت: اولین جشنواره میان استانی نشریات دانشگاه آزاد اسلامی با هدف بررسی و ارزشیابی نشریات دانشگاهی و ایجاد ارتباط و تبادل تجربه میان دست اندرکاران نشریات دانشجویی و نیز رصد و آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های نهفته در عرصه نشریات دانشگاهی و همچنین ترویج و ارج نهادن به آثار مکتوب دانشجویان در زمینه های دینی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، علمی و... برگزار می شود و تحت محور داوری می شود.


حسین رفیعی با بیان این که هیات داوران این جشنواره از اعضاء هیأت علمی دانشگاه ها هستند، افزود: در بررسی نشریات دانشگاهی توجه به مطالب تولیدی، انسجام و تنوع در موضوع نشریه، اهمیت به مخاطبین، ایجاز در متن مقالات، درج شناسنامه و فهرست مطالب، طراحی لوگو و استفاده دائمی از آن، نظم و استمرار در انتشار و... مدّ نظر بوده و از جمله نکاتی است که هیات داوران به دقت آنها را بررسی کرده اند.


وی شرایط شرکت در جشنواره نشریات دانشگاهی را تشریح و افزود: نشریات باید دارای مجوز از کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی واحد مربوطه باشند و در بازه زمانی مهر ماه سال ۹۲ تا دی ماه ۹۳ حداقل یک شماره منتشر شده باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته