دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1400 - 16:17
قدیمی مطرح کرد؛

پشت پا زدن دولت دوازدهم به انجمن‌های ترویج علم

رئیس انجمن ترویج علم ایران گفت: در وضعیت کنونی جهان، علم تنها سلاح مؤثر برای نبرد با مشکلات است.
کد خبر : 620406
اکرم قدیمی

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، اکرم قدیمی در همایش روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه که بعد از ظهر امروز در دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه توسط سازمان یونسکو در جهت آگاهی بخشیدن تغییرات اقلیمی و آب‌وهوایی است. هدف از این همایش یادآوری در خصوص علم و فناوری در کشور و رابطه آن‌ها با صلح و توسعه است.


وی افزود: دنیای امروز دنیای تناقضات است در لحظه‌ای بیماری عالم‌گیری ظاهر می‌شود که به مرگ هزاران نفر منجر می‌شود و حادثه‌ای تراژیک برای جهان است و در لحظه‌ای دیگر با ورود واکسن به کشور امید بار دیگر برای جهانیان ایجاد می‌شود که دلیل آن تنها پدیده‌ای به‌عنوان علم است و در نبردی که بشر با جهان دارد، علم تنها سلاح آن است.


رئیس انجمن ترویج علم بیان کرد: باید به این مسئله توجه کرد که ما کجا ایستاده‌ایم؟ امروزه وضعیت انجمن‌های ترویج علم در کشور به‌هیچ‌وجه مناسب نیست و متأسفانه به دلیل بی‌توجهی در اواخر دولت دوازدهم این مشکلات به اوج خود رسید که از دولت فعلی و مسئولان انتظار پیگیری در این خصوص را داریم.


قدیمی در پایان تصریح کرد: عدم تخصیص بودجه، موازی‌کاری و نبود نیروی متخصص و بسیاری مسائل دیگر از مشکلات درگیرکننده این انجمن‌ها در سراسر کشور است. مسئله ترویج علم برای آینده این کشور مهم و حیاتی است. نگرش علمی راه‌حلی برای مشکلاتی است که تنها پاسخ آن علم است.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته