دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1400 - 14:49
رئیس سازمان جغرافیایی مطرح کرد؛

روند نزولی جایگاه ایران در حوزه نقشه‌برداری

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: سال‌های زیادی ایران در حوزه‌های ژئوماتیک و نقشه‌برداری اول منطقه بوده ولی متاسفانه امروزه این روند نزولی است و ایران رتبه هفتم را دارد.
کد خبر : 618769
امیر فخری



به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، امیرفخری در نشست تخصصی چالش‌ها و راهبردهای حوزه تعیین موقعیت ماهواره‌های دقیق در سطح ملی که ظهر امروز در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: در طی دو سال و نیم گذشته یک پوست اندازی جدید را در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در پیش گرفتیم وبسیار در این زمینه سختی کشیدیم تا تحولات در این حیطه انجام شود.


وی افزود: تحول در سازمان‌های صنعتی کاری طاقت فرساست.البته در این زمینه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مجموعه‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های زیرمجموعه‌ آن شرکت‌ها با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح همکاری‌هایی را به عمل آوردند اما مشکلات زیادی را تجربه کردیم و این ارگان‌ها در این روند به دلیل مشکلات موجود بسیار دلسرد شدند.


رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح عنوان کرد: آبان ماه امسال صدمین سالگرد فناوری نقشه‌برداری در کشور است این فناوری در سال ۱۳۰۰ توسط شعبه نقشه‌برداری ارتش تأسیس‌شده که امروزه به‌عنوان سازمان نقشه‌برداری نیروهای مسلح فعالیت می‌کند.


فخری در ادامه خاطرنشان کرد: مشکل اصلی درروند فعالیت صنایع دانش‌بنیان در کشور تداخل کارهای ارگان‌های مختلف و ورود بخش‌های مختلف به کارهای یکدیگر است با تعریف این مشکل اصلی و حل آن ‌می‌توانیم به پیشرفت‌های بزرگی در این عرصه نائل آییم. از مشکلات دیگر می‌توان به گلوگاه‌های سخت‌افزاری در این حیطه اشاره کرد که رفع این گلوگاه‌ها می‌تواند بسیار راه گشا باشد.


وی در پایان افزود:این همایش در سال‌های بعد به‌عنوان همایشی بین‌المللی و بزرگ برگزار می‌شود. این همایش ایران ژئو است و همایش سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیست و هدف آن توسعه حوزه ژئوماتیک کشور است . از تمام شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان انتظار می‌رود در این مسیر ما را کمک کنند تا این روند و رسالت ادامه پیدا کند.


انتهای‌پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته