خدمات نیابتی پست از سرگردانی مردم در امور اداری جلوگیری میکند
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از شرکت ملی پست، رمضانعلی سبحانی فر با تاکید بر ضرورت توسعه خدمات فناورانه در شرکت ملی پست افزود: در سالهای اخیر تغییر رویکرد این شبکه باعث شده تا شاهد گستردگی فعالیتها و خدمات آن باشیم و در این مسیر چهار ماموریت پیش روی شرکت پست قرار دارد.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست ادامه داد: مأموریت اول شبکه، قبول و ارسال بستههای پستی است که این موضوع در حال انجام است و اکنون شاهد هستیم که حجم و وزن بستهها به شدت افزایش یافته و به جای پاکات و نامهها بسیاری از مرسولات پستی را بستهها و امانات تشکیل میدهند.
سبحانیفر با اشاره به توسعه زیرساختها در یک سال گذشته در توضیح مأموریت دوم تصریح کرد: علاوه بر این خدمت شبکه پستی، اکنون بخش اعظمی از فرآیند تجارت الکترونیک بر عهده این شبکه است و امکانات و ظرفیتهای آن همواره موجب توسعه تجارت نوین شده است.
مدیرعامل شرکت ملی پست با تأکید بر ورود فناوری به عملیات پستی اظهار داشت: شیوه نوین زندگی اجتماعی و کوچ بسیاری از امور از فضای فیزیکی به فضای مجازی باعث شد تا شبکه پستی به سرعت خود را تجهیز و سرآمد خدمات الکترونیکی گردد. به طوری که اکنون توسعه خدمات پستی الکترونیکی به یک اولویت در این شبکه تبدیل شده است و تمرکز برنامهها و سیاستهای شرکت بر این است تا سهم عمده خدمات به صورت الکترونیکی به مردم ارائه شود.
سبحانیفر با اشاره به مأموریت چهارم شبکه پستی کشور گفت: خدمات دستگاههای دولتی و اجرایی برای مردم بسیار گسترده و دارای فرآیندهای پیچیده است به طوری که ممکن است تردد فراوان، آلودگی هوا، آسیبهای اجتماعی و اتلاف انرژی را در پی داشته باشد.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست افزود: در این میان ظرفیت فنی و فناورانه پست این امکان را دارد تا بخش زیادی از خدمات یا سهم مهمی از فرآیند خدمات دولتی و دستگاههای اجرایی را به عهده گرفته و در مسیر تکریم مردم تسهیلگر خدمات باشد.
وی خاطرنشان کرد: انجام نیابتی بسیاری از خدمات دستگاهها توسط شرکت ملی پست باعث میشود تا از سرگردانی و بلاتکلیفی مردم و همچنین واسطهگریها و دلالیها کاسته و به شفافیت امور و فسادزدایی کمک شود.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/