دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1400 - 13:34

فرار انسان از چنگال مرگ/ عمر جاویدان دیگر رؤیا نیست!

بر اساس تحقیقات جدید، انسان‌ها می‌توانند حداقل تا ۱۳۰ سال و یا فراتر از آن زندگی کنند.
کد خبر : 611158
مسن 2

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، همواره بین دانشمندان بحث‌های زیادی در مورد محدودیت سن انسان وجود داشته است. حال مطالعات جدید نشان می‌دهد که هیچ سنِ حداکثریِ فرضی برای انسان وجود ندارد.


دانشمندان در این تحقیق جدید که امروز در مجله رویال سِسایتی اوپن ساینس(Royal Society Open Science) منتشر شد، داده‌های مرتبط با افراد ۱۰۵ ساله و بالاتر از آن را مورد بررسی قرار دادند. در حالی که خطر مرگ انسان به طور کلی با افزایش سن در طول زندگی بیشتر می‌شود، تجزیه‌وتحلیل محققان نشان می‌دهد که درصد خطر در نهایت تغییرناپذیر است و تقریباً ۵۰-۵۰ ثابت می‌ماند.


آنتونی دیویسون(Anthony Davison)، استاد آمار در مؤسسه فناوری فدرال سوئیس در لوزان (EPFL) که هدایت این تحقیقات را بر عهده داشت می‌گوید «در سن ۱۱۰ سالگی تصور اینکه آیا یک سال دیگر زنده هستیم یا نه، شبیه به شیر یا خط کردن است. اگر مشکلی پیش نیاید تا تولد بعدی خود زنده می‌مانید و اگر نه، طی این بازه در نقطه‌ای می‌میرید.»


براساس تحقیقات پیشین انسان‌ها باید بتوانند در صورت عدم بروز مشکل پیش‌بینی‌نشده تا حداقل ۱۳۰ سال زنده بمانند اما یافته‌های تحقیقات اخیر حتی پا را از این فراتر گذاشته و ادعا می‌کند هیچ محدودیتی برای طول عمر انسان وجود ندارد. نتیجه‌گیری این تحقیق با تجزیه‌وتحلیل آماری مشابهی که بر روی مجموعه داده‌های افراد مسن انجام شده بود مطابقت دارد.


دیویسون می‌گوید «مطالعات ما برآیند داده‌های پیشین را تقویت می‌کند و آنها را دقیق‌تر می‌کند زیرا در حال حاضر نسبت به قبل، داده‌های بیشتری در دسترس است.»


اولین مجموعه داده‌ای که تیم تحقیقاتی مورد مطالعه قرار داد براساس محتوایی بود که به تازگی از پایگاه داده بین‌المللی در مورد طول عمر منتشر شده است و بیش از ۱۱۰۰ رساله از ۱۳ کشور جهان را پوشش می‌دهد. افرادی که داده‌هایشان در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است حداقل ۱۰۵ سال داشتند.


انتهای پیام/۴۱۶۰


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته