دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1394 - 11:30

رقص خودکار 100 پهپاد با سمفونی بتهوون + ویدئو

شرکت اینتل پیش از این ادعا کرده بود که می‌تواند پهپادهایی بسازد که حداقل نیاز به کمک انسان را برای پرواز داشته باشند اما اکنون ویدئوی مؤسسه رکوردهای «گینس» این ادعا را با بیش از 100 پهپاد به اثبات رسانده است.
کد خبر : 61044

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از وب‌سایت رکوردهای جهانی گینس، شهرت و جذابیت پهپادها در ابتدا به دلیل این بود که بدون نیاز به حمل خلبان، می‌توانستند پرواز کنند و در واقع این افزایش برد عملیاتی آنها بود که یکباره این ربات‌های پرنده را به وسایلی بسیار عمومی تبدیل کرد اما از آنجا که تکنولوژی الکترونیک و رباتیک هیچ‌گاه در یک نقطه متوقف نمی‌ماند، اکنون نوبت به ساده‌سازی کنترل و پرواز این ربات‌های پرنده رسیده تا این وسایل را به سمت تمام خودکار شدن ببرد.


شرکت تراشه‌سازی «اینتل» اعلام کرده بود که تراشه‌هایی را به‌طور خاص برای پهپادها ساخته است که امکان کنترل چندین پهپاد همزمان را به یک نفر می‌دهد. این ادعا هرگز به مرحله اثبات نرسیده بود تا این‌که ویدئوی ثبت رکورد گینس منتشر شد.


این ویدئو یک ارکستر موزیک را نشان می‌دهد که در حال نواختن سمفونی پنجم بتهوون هستند و در همین حال بیش از 100 پهپاد بالای سر آنها نمایش رقص نور اجرا می‌کردند.


براساس اعلام گینس، این عملیات در مقابل چشم عموم و با نظارت ثبت رکوردها در حالی برگزار شد که تمام پهپادها توسط یک نفر کنترل می‌شدند. این ویدئو نشان می‌دهد که کنترل تعداد زیادی از پهپادها از یک نقطه و توسط یک نفر، کار ممکنی شده است و گامی بزرگ به سوی خودکار شدن این ربات‌ها محسوب می‌شود.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: اینتل پهپاد گینس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته