لزوم ارائه خدمات پستی هوشمند به مردم
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، عیسی زارعپور در نشست مشترک با مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و معاونان شرکت ملی پست ایران که صبح امروز در مرکز تجزیه و مبادلات پستی برگزار شد، اظهار کرد: پست در شرایطی که کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرده و بسیاری از مردم را درگیر خود ساخته است نقش بسیار جدی دارد و وظیفه حملونقل کالاهای تعداد زیادی از کسبوکارهای اینترنتی به شرکت پست اضافه شده است.
وی افزود: باوجود اینکه در دوران کرونا حجم فعالیت بسیاری از مشاغل کمتر شد ولی کار شرکت ملی پست بیشتر گردید زیرا این مجموعه باید بار کسبوکارهای مجازی را به دوش بکشند. در این وضعیت جلسه مشترکی با مدیران شرکت ملی پست داشتیم و تصمیماتی در خصوص ارائه خدمات باکیفیت و هوشمند به مردم اتخاذ شد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامهریزی کرده است که شرکت پست پیشتاز خدمات هوشمند به مردم باشد.
وزیر ارتباطات بیان کرد: در این جلسه در مورد افزایش تنوع خدمات پستی نیز مباحثی مطرح شد. از لحاظ قانونی ظرفیتهایی در کشور وجود دارد که به شرکت پست اجازه میدهد برخی از کارهای پستی مردم را به صورت مستقل انجام دهد. همچنین استفاده از فناوریهای جدید در چرخه پذیرش، رهسپاری و توزیع مرسولات پستی مورد تأکید قرار گرفت. داده محور کردن فرایندها در شرکت ملی پست نتیجهای مطلوب برای عموم مردم دارد و همه مشترکان میتوانند دقیقاً از لحظه تحویل مرسوله خود به دفتر پستی در مورد روند ارسال و دریافت توسط تحویل گیرنده را آگاهی کامل داشته باشند.
زارعپور عنوان کرد: باید از ظرفیتهای فناوری در داخل شرکت پست برای تجزیه و مبادله بستههای پستی نیز استفاده کرد. قطعاً استفاده از ابزارهای هوشمند سرعت فرایندهای پستی را افزایش میدهد. البته دقت نیز در چنین شرایطی بالا رفته و کمتر شاهد خطا در تجزیه و مبادله مرسولات خواهیم بود.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/