آییننامه ارائه خدمات پیام چند رسانهای شامل چه مواردی است؟
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، در شبکههای ارتباطی پیامهایی که شامل صدا، تصویر و متن باشد با نام پیامهای چند رسانهای شناخته میشود. باتوجه به کاربرد فراوان این نوع پیامها اپراتورها سرویسهای پیام چند رسانهای را به کاربران خود ارائه میدهند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی «آییننامه ارائه خدمات پیام چند رسانهای» را در جلسه ۴۸ کمیسیون تنظیم مقررات تصویب و در ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ تصویب و به دستگاههای مختلف ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه مشترک موظف است در زمان درخواست استفاده از خدمات چندرسانهای مشخصات دقیق فردی و نشانی کامـل خـود را ارائه و هرگونه تغییرات بهویژه نشانی خود را حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز به فراهم کننده شبکه اطلاع دهد. تبلیغات انبوه تجاری، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی توسط مشترک مجاز نیست. فراهم کننده شبکه موظف است کلیه پیامهای رد و بدل شده به همراه اطلاعات مرتبط را حداقل تا ۹۰ روز ذخیره کند. اطلاع از مشخصات واقعی فرستنده پیام از حقوق گیرندگان پیام بوده و فراهم کننده شبکه موظف است تدابیر کافی برای جلوگیری از فریب گیرندگان پیامها را توسط ارسال کنندگان اتخاذ کند و درصورت سهل انگاری،کلیه عواقب ناشی از تحویل پیامهای فاقد مشخصات صحیح فرستنده برعهده فراهم کننده شبکه خواهد بود.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/