دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1400 - 14:44

استرالیا قوانین جدیدی برای اپل و گوگل وضع می‌کند

استرالیا قصد دارد قوانین جدید را برای خدمات کیف پول‌های دیجیتال اپل، گوگل و وی‌چت وضع کند.
کد خبر : 604060
اپل



به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از رویترز، دولت استرالیا قصد دارد قوانین جدیدی را در نظر بگیرد که مقررات خدمات پرداخت دیجیتال توسط غول‌های فناوری همچون اپل و گوگل را تشدید می‌کند. جاش فریدنبرگ، خزانه‌دار استرالیا می‌گوید: «این موضوع و سایر توصیه‌های دولت را در مورد اینکه آیا سیستم پرداخت‌ها با پیشرفت فناوری و تغییرات تقاضای مصرف‌کنندگان همگام بوده است یا خیر را با دقت در نظر خواهیم گرفت».


خدماتی مانند گوگل پِی، اپل پِی و وی‌چت پِی که در سال‌های اخیر به‌سرعت رشد کرده‌اند، در حال حاضر به‌عنوان سیستم‌های پرداخت رسمی مشخص نشده‌اند و خارج از سیستم نظارتی قرار دارند.


فریدنبرگ همچنین گفت: اگر ما هیچ کاری برای اصلاح چارچوب فعلی انجام ندهیم، این «سیلیکون ولی» است که آینده سیستم‌های پرداخت ما را تعیین می‌کند که بخش مهمی از زیرساخت‌های اقتصادی ما محسوب می‌شوند.


همچنین به دولت و صنایع توصیه شده که یک برنامه راهبردی برای اکوسیستم پرداخت‌های گسترده‌تر ایجاد کنند و یک چارچوب واحد و یکپارچه برای سیستم‌های پرداخت ایجاد شود.


بانک مشترک‌المنافع استرالیا نیز از قانون‌گذاران خواسته است که مسائل مربوط را بررسی کرده و پیامدهای ایمنی استفاده از آنها را در نظر بگیرند.


انتهای پیام/۴۱۱۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته