دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری دومین جلسه کمیته اجرایی حمایت از اعضای هیئت علمی فناور دانشگاه آزاد اسلامی

دومین جلسه کمیته اجرایی آیین نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 603666
1



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا بعد از ظهر امروز ششم شهریورماه 1400، دومین جلسه کمیته اجرایی آیین نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در محل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری برگزار شد.


در ابتدای جلسه، روح الله دهقانی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رشد فعالیت‌های فناورانه در دانشگاه آزاد و درگیر کردن بخش‌های مختلف امیدوارکننده بوده، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای گفتمان حل مسئله و ایجاد دانشگاه نسل سوم و چهارم، گام‌های بلندی برداشته است. تدوین و ابلاغ آیین نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه اعضای هیئت علمی توانست بستر لازم را در اختیار اعضای هیئت علمی قرار دهد تا براساس مشوق‌ها و حمایت‌های مندرج در آن در راستای رسالت فناورانه دانشگاه آزاد، نقش موثرتری داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: برای تسهیل امور مربوط به فناوری و نوآوری آیین نامه و دستورالعمل‌های لازم برای اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد تعریف و ابلاغ شده و همچنین صندوق پژوهش و فناوری برای انواع حمایت ها و تسهیلات مستقر شده است. با تکمیل و تثبیت بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری در دانشگاه آزاد، این دانشگاه در سال جاری خیز بلندی در تجاری سازی محصولات فناور، توانمند سازی و حل مسائل و چالش های کشور برخواهد داشت.


در ادامه محسن قیصری؛ مدیر آیین نامه‌ها و سیاست‌های اداره کل سیاست گذاری و نظارت راهبردی، با اشاره به ابلاغ آیین نامه در آبان سال 1399، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات ارائه داد و گفت: 1512 درخواست جدید در سامانه ثبت شده و نشان می‌دهد که بخشنامه در واحدها تا حدودی مورد استقبال قرار گرفته و اعضای هیئت علمی در فرآیند مرتبط با آن مشارکت نموده‌اند.


وی یادآور شد: شاخص‌های مختلف در مقایسه با آمار سال گذشته شاهد رشد پنج برابری بوده است و لازم است برای بهبود تسهیلات و مشوق‌های مندرج در آیین نامه فعلی براساس شیوه نامه الف و ب راهکار و شاخص‌های مناسب تدوین گردد.


همچنین سعید آزادیان، دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه ریزی و کارآفرینی دانشگاه، عنوان کرد: اعضای هیئت علمی فناور می‌تواند به موتور پیشران برای واحدها تبدیل شود و باید رویکرد حمایتی از این اعضا داشته باشیم. همچنین نیاز به هیات علمی فناور در هدایت پایان نامه های فناورانه وجود دارد.


در ادامه، بررسی انطباق با شیوه نامه الف و ب، تعیین تکلیف درخواست‌های بلاتکلیف، ویرایش دستورالعمل برای سطح بندی 1 و 2 برای پوشش شرکت های فناور غیر دانش بنیان و گواهی تایید فعالیت‌های فناورانه اعضای هیات علمی در دستور کار جلسه قرار گرفت.


در این نشست روح الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری، قباد بهزادی پور؛ مدیرکل امور کارآفرینی و مراکز رشد، سعید آزادیان؛ دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه ریزی و کارآفرینی دانشگاه، محسن قیصری؛ مدیر آیین نامه‌ها و سیاست‌های اداره کل سیاست گذاری و نظارت راهبردی، هادی ابوالفتحی؛ مدیر امور هیئت علمی دانشگاه، عبدالله محمدی؛ مدیرکل آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، طاهر ارمغانی؛ مدیر طراحی دوره‌های آموزش فناوری و کارآفرینی، محمدرضا شفاعتی؛ حمید ابوطالبی؛ مدیر هیئت ممیزه و ارتقا، حسین باقری، مدیربرنامه ریزی اداره کل برنامه و بودجه دانشگاه، لطف الله محمدی؛ معاون پشتیبانی و بهره برداری مرکز فناروی اطلاعات و شبکه علمی، حضور داشتند.


انتهای پیام/4127



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته