فناوری برای بهبود کار/ کار کردن مثل تفریح!
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، کارمند به فردی اطلاق میشود که در ازای انجام کار در دستگاهی اداری، حقوق دریافت میکند. به تجربه کارمندانی که معتقدند مدیریت به طور کلی نگران آنهاست و به دغدغههای آنها توجه دارد مولدتر، راضیتر، رضایتمندتر هستند. وجود کارکنان راضی منجر به جلب مشتریانی راضی میشود که به سودآوری بیشتر شرکت و سازمان میانجامد.
تجربه کاری هر کارمند بر سلامت و عملکرد آنها تأثیر مستقیم دارد. در نتیجه مشارکت کارکنان، بهرهوری و نتیجه نهایی کسبوکار سودآورتر یا تضعیف میشود.
بیشتر بدانید:
وقتی ۲۰ هزار کارمند جای خود را به روباتها میدهند+ عکس
یک کارمند ناراضی در تسلا اختلال ایجاد کرد
فناوری نقش مهمی در سازمانهای جدید ایفا میکند و بر انتخاب شغل کاندیداهای احتمالی، تجربه محیط کار و ارتباط افراد با سازمان تأثیر میگذارد. کارفرمایان باید روشهای عملی را برای بهبود تجربه کارکنان از طریق فناوریهایی همچون کامپیوتر و شبکه به کار گیرند.
مزایای فناوری برای کارکنان
فناوری را باید بهعنوان محرک اساسی در تلاش برای ارائه تجربه آسانتر در ادارات معرفی کرد. فناوری برای کارمندان این مزایا را در پی دارد:
۱) ساده شدن وظایف
۲) کاهش حجم کار
۳) بهرهوری بیشتر
۴) بهبود رفاه و کاهش استرس
۵) خدمات بهتر
با این حال عرضه فناوریهای جدید نیز اگر بدون فکر و استراتژی اجرا شود میتواند مشکلات خود را به همراه داشته باشد.
در درجه اول باید در نظر داشت که مسئولان با تجهیز ادارات به پیشرفتهای فناوری باید نیازهای کارمندان را در اولویت قرار دهند. به عبارت دیگر فناوری باید کار انسان را آسانتر، رضایتبخشتر و بهینه سازد (نه اینکه فرضاً کارمندان را بیشتر در منگنه قرار دهد). این تعادل به بهترین وجه با ایجاد یک برنامه آگاهانه و هدفمند به دست میآید.
سیستمهای استخدام
کارکنان در عصر حاضر قبل از تصمیم به پذیرش یا عدم پذیرش یک شغل، به طور روزافزونی به فناوریهای موجود در محل کار احتمالی توجه میکنند. بنابراین تصمیمات شغلی و فناوری دست به دست هم میدهد تا تجربه کاری دلخواه پیش آید.
بیشتر بخوانید:
شکایت کارمند گوگل به دلیل اجبار به جاسوسی و خبرچینی
شرکتها باید روشهای استخدام خود را با هدف بهبود کارایی منابع انسانی بهروز کنند. برای مثال میتوان از کانالهای استخدام دیجیتال برای تبلیغ استفاده کرد. متناوباً کاندیداهای شغلی باید بهسادگی پی ببرند که چه نوع فناوریهایی در کسب و کار ارائه میشود و چقدر در تسهیل امور کمک میکند.
ابزارهای کار روزانه
بهروزرسانی ابزارها و آموزش پرسنل برای کار با تجهیزات پیشرفته، عدم اطمینان را در مورد آنچه میتوانند یا نمیتوانند انجام دهند از بین میبرد. در حال حاضر فرآیند اتوماسیون روباتیک (RPA)، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، هوش مصنوعی (AI) و بسیاری از فناوریهای دیگر برای سادهسازی وظایف کارکنان و کاهش حجم کار آنها در دسترس است.
کارکنان با استفاده از سیستمهای اتوماسیون، میتوانند کارهای ساده و تکراری مهمی را که انجام آنها به زمان زیادی نیاز دارد، بهسرعت انجام دهند. برنامههای مدیریت ارتباط با مشتری موجب سادهسازی روابط با مشتری و تعامل با او میشود و کمک میکند دسترسی کارکنان به دادههای مهم فروش، ارائه خدمات، جلسات و موارد دیگر آسان شود.
بهتر است که شرکتها بخواهند کارمندان را توانمند کنند زیرا رشد و توسعه آنها با موفقیت کسبوکار ارتباط دارد.
ابزارهایی مانند سرویس تلفن مجازی نیز ارتباطات داخلی و ارتباط با مشتری را برای مشاغل کوچک آسان میکند. ارائه فناوریهای پوشیدنی AR و VR میتواند به محیط کاری ایمنتر و هوشمندتری منجر شود و به کارکنان اجازه دهد وضعیت فضای کاری خود را بهوضوح درک کنند. با استفاده از فناوریهای فوق و موارد دیگر، کسبوکارها میتوانند رضایت پرسنل را افزایش دهند، خدمات به مشتریان را بهبود ببخشند و بهرهوری را بالا ببرند.
نرم افزارهای ارتباطی و تعاملی
این اواخر نرمافزارهای ارتباطی، به بخشی ذاتی از ادارات نوین تبدیل شدهاند زیرا شرکتها به همکاری تنگاتنگ نیروهای خود و ارتباطات فوری در طول همهگیری نیاز پیدا کردند. نرمافزارهای اختصاصی میتواند اصول کار گروهی، موفقیت و شفافیت را تقویت کند. همچنین با اجازه دادن به افراد برای انجام کارهای همزمان در زمان واقعی، فرایندهای کاری تسریع میشوند.
بیشتر بخوانید:
برخی از ابزارهای کار برای تعامل با مشتریان عالی هستند. به عنوان مثال وقتی کارکنان فروش با استفاده از نرمافزار مدیریت موجودی با مصرفکنندگان در ارتباط باشند و به آنها بینش کافی را ارائه دهند، مشتریان نیز به شرکت وفادار خواهند شد زیرا با دانستن اینکه چه محصولی در دسترس است و چه سرویسهایی قابل ارائه است به آن اداره، شرکت، سازمان و... احساس وفاداری پیدا میکنند.
نرمافزار منابع انسانی
بخش منابع انسانی (HR) در ادارات مستقیماً با تجربیات کارمندان ارتباط دارد زیرا استعدادهای انسانی بهعنوان منابع در نظر گرفته میشود. بنابراین تسهیل و کمک به فرایندهای کاری واحدهای منابع انسانی، اساس بهبود تجربه کارکنان را به طور کلی شکل میدهد.
فرآیندهای کاری منابع انسانی از طریق بهکارگیری بسترهای استخدام مبتنی بر هوش مصنوعی، نظرسنجیهای شبکهای درونسازمانی و بررسی عملکرد کارکنان تقویت میشود. تعامل با افرادی که از فناوریهای VoIP استفاده میکنند به تنهایی میتواند بخش منابع انسانی سازمانها را دگرگون کند و باعث ایجاد تحرک و انعطافپذیری در ارتباطات شود.
کارمندان بالقوه و فعلی میتوانند جلسات مجازی داشته باشند و به طور آسانتری پرسشهای خود را مطرح کنند و جزئیات بیشتری را در ارتباط با موقعیت خود، بهروزرسانی خدمات و موارد دیگر دریافت کنند. این امر موجب صرفهجویی در زمان میشود، از تکرارها جلوگیری میکند، بهرهوری را افزایش داده و به پاسخگویی منابع انسانی کمک میکند.
سیستمهای یادگیری شخصی
بهبود مشارکت کارکنان از طریق فناوریهای مرتبط و بالا بردن کارآیی منابع انسانی منجر به ایجاد محل کاری مفرح برای کارکنان میشود. کارمندی که احساس رضایت شغلی داشته باشد، توجه و حساسیت خود را نسبت به کار بالا میبرد و به قولی بیشتر دل به کار میدهد.
این سیستمها علاوه بر پاداش مالی برای کار، فرهنگ سود متقابل را برای شما و کارکنان ایجاد میکنند. البته مزایای دیگری برای کارکنان وجود دارد که شرکت میتواند برای افزایش بهرهوری و رفاه و رضایت کارگران ارائه دهد که از جمله میتوان به فرصتهای یادگیری شغلی اشاره کرد.
بهتر است که شرکتها بخواهند کارمندان را توانمند کنند زیرا رشد و توسعه آنها با موفقیت کسبوکار ارتباط دارد. در حالی که بسیاری از مشاغل توجهی به آموزشهای نوین ندارند و در این عرصه متوقف میشوند، ارائه فرصتهای پیشرفت مداوم برای کارگران بسیار مهم است. کارمندان برای رشد حرفهای ارزش قائل هستند و تکنیکهای دیجیتالی مانند وبینارها یا بسترهای آموزشی با این ارزش مطابقت دارد و تجربه کاری کارکنان شما را بهبود میبخشد.
انتهای پیام/۴۱۶۰/پ
انتهای پیام/