ربات کارمند بانک در نیویورک مشغول به کار شد
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، شعبه اصلی بانک «اچاسبیسی» در نیویورک رباتی به نام «پپر» را به کار گرفته است.
شرکت مخابراتی ژاپنی سافت بانک با همکاری شرکت رباتیک فرانسوی «Aldebaran SAS» این ربات ۱۲۰ سانتیمتری را ساختهاند.
پپر میتواند صورتها و احساس افراد را شناسایی کند و به صورت صوتی یا نشان دادن پیام در تبلت روی سینهاش به سوالات پاسخ دهد. علاوه بر آن میتوان ربات را برای محیط کاری مختلف برنامه ریزی کرد.
به گفته این بانک، پپر چشم اندازی از طرح اولیه «شعبه آینده» را فراهم میکند. البته ربات به اندازهای پیشرفته نیست که بتواند فعالیتهای پیچیده انجام داد.
پپر در بانک کارهایی مانند اطلاع رسانی به مشتریان درباره خدمات و محصولات مالی، آموزش فناوریهایی مانند موبایل بانک را انجام میدهد. همچنین با پرسیدن سوالاتی از مشتریان آنها را به بخشهای مرتبط راهنمایی میکند.
منبع: مهر
انتهای پیام/