دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1400 - 14:39

بازار گوشی‌های هوشمند تاشو رونق می‌یابد

باتوجه به تولید گوشی‌های تاشوی جدید با طراحی بهتر و قیمت رقابتی، انتظار می‌رود بازار این نوع گوشی‌های هوشمند رشد سریع‌تری را تجربه کند.
کد خبر : 601247
تاشو



به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، کارشناسان انتظار دارند بازار گوشی‌های تاشو در چند سال آینده شاهد رشد سریعی باشد؛ چراکه گوشی‌هایی با طراحی و ظاهر بهتر، قیمت کمتر و عملکرد قوی‌تر ساخته و به بازار عرضه می‌شود.


تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در تلاش برای احیای این بازار در میان همه‌گیری ویروس کرونا، سعی می‌کنند مدل‌های جدیدی را عرضه کرده و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند. برای مثال سامسونگ از دو گوشی تاشوی جدید به نام «گلکسی زد فولد ۳» و «گلکسی زد فلیپ ۳» با قیمت‌های کمتر نسبت به مدل‌های پیشین رونمایی کرد که هردوی آنها به ۵G مجهز هستند. گلکسی زد فولد ۳ در صورت کامل باز شدن، به‌عنوان یک تبلت عمل می‌کند و در صورت بسته شدن تبدیل به گوشی می‌شود. قیمت آن ۹۹۹ دلار تعیین شده است.




بیشتر بخوانید:


شیائومی از یک گوشی تاشوی جدید رونمایی می‌کند




در گزارش جدیدی از شرکت تحقیقات بازار «کانترپوینت ریسرچ» (Counterpoint Research) آمده است که میزان عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو در سال ۲۰۲۱ حدود ۹ میلیون دستگاه خواهد بود که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ سه برابر رشد داشته و سهم سامسونگ بیش از ۸۸ درصد است. این شرکت همچنین رشد ۱۰ برابری فروش گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۳ را پیش‌بینی می‌کند. انتظار می‌رود فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ در سال ۲۰۲۱ به دلیل بهبود طراحی، سخت‌افزار و قیمت رقابتی رشد چشمگیری داشته باشند. این گزارش همچنین اشاره می‌کند که اگر شرکت اپل گوشی هوشمند تاشو جدید خود تا سال ۲۰۲۳ عرضه کند، نه‌تنها نقطه عطفی در استفاده از این مدل گوشی‌ها خواهد بود، بلکه میزان زنجیره تأمین را نیز بهبود بخشیده و رقابت بیشتری ایجاد می‌شود.


علاوه بر این طبق گزارشی که شرکت تحقیقاتی «استراتژی آنالتیکس» (Strategy Analytics) منتشر کرده، گوشی‌های تاشو سریع‌ترین بخش در بازار گوشی‌های هوشمند برتر در دهه آینده خواهد بود و برآورد می‌شود که میزان عرضه آنها تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰ میلیون دستگاه برسد.


انتهای پیام/۴۱۱۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته