دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1394 - 13:11
در بیانیه تشکل الغدیر در واکنش به فضاسازی برای رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح شد:

حضور هاشمی در صحنه‌ برای افراط‌گرایان، آب است در خوابگه مورچگان

تشکل الغدیر بیانیه‌ای در جواب به نامه دفتر تحکیم وحدت به شورای نگهبان مبنی بر پیشنهاد رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صادر کرد.
کد خبر : 60107

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا متن این بیانیه به شرح زیر است:


بسمه تعالی


لَقَد اَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّنات و اَنَزَلنا مَعهُم الکِتاب وَ المیزان لِیَقومَ الناسَ بِالقِسط


(درود بر پیام آور عدالت و انصاف که اولین خصیصه انسانی و الهی او امانت داری از حق الناس بود.)


با عرض سلام و احترام خدمت اعضای محترم و معزز شورای نگهبان


آن‌چنان که مستحضر هستید مجلس خبرگان و نهاد رهبری، مظهر دو بُعد نظام جمهوری اسلامی، یعنی جمهوریت و اسلامیت است، که جمهوریت آن از طریق نظارت غیر مستقیم مردم توسط نمایندگان آن‌ها بر بالاترین نهاد قدرت در قانون محقق می‌شود و بنیه اسلامیت در آن از راه ولایت فقیه جامع الشرایط در امور اصولی و بنیادی نظام. و این ماحصل تفکر عظیم و والای آن پیر جماران است تا اسلامیت و مردم سالاری در یک مجرای واحد قرار گیرد.


در این میان با توجه به قریب‌الوقوع بودن انتخابات مجلس خبرگان، این طلیعه مشروعیت نظام اسلامی، عده‌ای با بی‌تدبیری و اظهار نظرهای تمامیت خواهانه خود می‌خواهند از حضور بزرگانی همچون حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جلوگیری کرده، تا بلکه از دلواپسی‌های افراط گرایانه خود بکاهند.


ولی آنچه می‌ماند حق است . آنچه پیروز است حق است، و آنچه باید گفت حق است.


کارنامه درخشان این یار دیرین امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر هیچ کس پنهان نیست؛ آن زمان که بسیاری از دلواپسان امروز در پی برداشت‌های عافیت‌طلبانه‌شان از دین، حتی مبارزه با رژیم ستم شاهی را حرام می‌دانستند این فقیه بزرگوار جان و مال خود را فدای راه انقلاب کرد.


و همین‌طور بعد از پیروزی انقلاب در تمامی نقاط حساس این پیر با تجربه سیاست ایران اسلامی حکم ناجی نظام و انقلاب را داشته است و چه تلخ است که وعده شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی را امروز عملی یافتیم،که خطاب به حضرت آیت‌الله فرمودند: (آسیاب تهمت به نوبت است، نوبت تو هم خواهد رسید!)


امروز که ندای اعتدال در جامعه طنین انداز شده است و پیروان آن، روز به روز رو به گسترش است؛ تعدادی اقلیت نامعقول که حاصل تفکرات مخرب آنها در نهادهای کوچک‌تر در سال‌های گذشته دیده شده، در پی آنند تا جلوی این موج عظیم خردگرایی را بگیرند و چه خیال باطلی!


هاشمی یک تفکر است! تفکر اعتدال. هاشمی شناسنامه است! شناسنامه انقلاب. هاشمی آبرو است! هاشمی نداست! ندای حق الناس. و اینگونه است که حضورش در هر صحنه‌ای ، افراط‌گرایان را آب است در خوابگه مورچگان!


و فراموشمان نشود که امام راحل (ره) در نامه تاریخی که بعد از ترور ناموفق حضرت آیت‌الله هاشمی صورت گرفت خطاب به ایشان، بعد از اشاره به ترور مدرس توسط رضاخان در متن این نامه و اینکه مدرس حالا هم زنده است به صراحت فرمودند: (بدخواهان باید بدانند که هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.)


هاشمی تا بوده و هست پیرو خط امام راحل (ره ) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده است و درعین حال فراموش نکرده است که این نظام مطلوب عدالت محور از بدو انقلاب تا حال حاضر، برآمده از بطن مردم بوده است و خواهد بود.


امروز ما زاویه داران با انقلاب، حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری را کسانی می‌دانیم که پیرو عدم اعتقادشان به مردم سالاری و رأی ملت، به وقیح‌ترین شکل ممکن، جمهوریت نظام و میزانی که رأی ملت است را زیر سوال می‌برند.


در پایان ضمن تقبیح اقدامات خصمانه و غیر منصفانه علیه این یار دلسوز نظام و ولایت، بالاخص در چند روز اخیر که در قالب به کارگیری از تشکل‌هایی ظاهرا دانشجو محور و حق طلب صورت گرفت، امیدواریم شورای محترم نگهبان با تدبیر، تعقل و انصاف همیشگی خود، نظارتی عدالت محور ارائه داده و با پایداری، قوت و رعایت چارچوب‌های قانونی و موازینی که همواره از طرف حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مکرراً به این نهاد ناظر احیای حق گوشزد شده است؛ به وظیفه قانونی و شرعی خود به نحو احسن عمل کند و با توجه به کلید واژه‌های طلایی و ارزشمند مقام معظم رهبری که همواره به جذب حداکثری و دفع حداقلی و کاهش دشمنی و اختلاف در بین چهره‌های نظام و انقلاب و حفظ اعتدال و اتحاد تاکید کرده‌اند، با نظارت عدالت محور خود سعی در به تحقق پیوستن هرچه بیشتر فرموده مقام معظم رهبری کند.


تشکل سیاسی دانشجویی الغدیر


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته