دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1397 - 04:34
پیشنهاد اندیشه‌ورزی/21

راه‌کارهای برون رفت از اقتصاد نفتی نیازمند بررسی در دانشگاه است

کرسی‌های آزاداندیشی فرصتی برای مباحثه علمی در موضوعات مختلف است تا به راه‌کار علمی برای حل مشکلات رسید؛ اقتصاد نفتی موضوعی بوده که نیازمند بررسی در دانشگاه است.
کد خبر : 354959

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، هر کار علمی با طرح یک سوال شروع می‌شود و کرسی‌های‌ آزاداندیشی نیز نیازمند طرح سوال‌هایی جدی و کاربردی هستند و باید به دنبال راهکار علمی پاسخ به این سوال باشیم؛ راه‌کارهای برون رفت از اقتصاد نفتی یکی از این سوالات بوده که نیازمند ورود دانشگاه‌ها به این موضوع و بررسی علمی است.


در سال‌های اخیر با تشدید تحریم‌های یک‌طرفه و ظالمانه آمریکا علیه ایران، همواره یکی از نقاط ضعف و اهرم فشار بر اقتصاد ایران تحریم فروش نفت‌خام کشورمان است که باید به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.


مقام معظم رهبری دوازدهم آبان‌ماه امسال در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان بیان کردند: یکی از کارهای اساسی که ما در زمینه‌ مسائل اقتصادی کشور و آینده کشور باید انجام بدهیم، قطع وابستگی اقتصاد کشورمان به نفت است؛ که این را همه‌ اقتصاددان‌های وارد و فهیم، نه امروز بلکه بارها، در سال‌های گذشته، گفته و تکرار کرده‌اند.


ایشان در این دیدار تاکید می‌کنند: ما همواره به مسئولین گفته‌ایم سعیکنند تا آنجاییکه ممکن است، اقتصادمان را از فروش نفت خام جدا کنیم؛ با فروش نفت‌خام درواقع ثروت و موجودی را که قابل تجدید هم نیست و تمام می‌شود، از زیر زمین درمی‌آوریم می‌فروشیم، پول میگیریم، صرف اداره‌ کشور می‌کنیم؛ این غلط است! 


معظم‌له با بیان اینکه یکی از اشکالات مهم اقتصاد ما وابستگی است، در توصیه‌ای به جوانان خطاب می‌کنند: جوان‌های مؤمن ما، آن ‌کسانی که اهل فکر و کار هستند، بنشینند راه‌هایی را پیدا کنند برای اینکه بتوانند کشور را از وابستگی خارج کنند.


بنابراین دانشجویان می‌توانند راه‌های قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت و اقتصاد بدون نفت را با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به بحث و تبادل نظر بگذارند.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته