دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1394 - 15:13

ربات گوگل به دلیل صدای زیاد از ارتش اخراج شد + ویدئو

جنگ سنگین است و به غیر از خشونت‌های سازمان‌دهی شده، نیاز به تجهیزات سنگینی هم دارد. به همین دلیل نیز بوستون دینامیکز که چند سالی است تحت مالکیت گوگل درآمده، رباتی را برای ارتش آمریکا ساخته که می‌تواند 182 کیلوگرم تجهیزات را با خود حمل کند. اما سال‌ها بعد از توسعه و تبلیغات در مورد این ربات به تازگی نیروی ارتش آن را به دلیل تولید صدای زیاد، کنار گذاشته است.
کد خبر : 59757

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از PopSci، این ربات با نام LS3 یا «سیستم چهارپای پشتیبان جوخه» برای دارپا، سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی طراحی شده است و می‌تواند به راحتی تپه‌ها را بالا برود و بار سنگینی را حمل کند و حتی در زمان جنگ از انسان‌ها پیروی کند. اما محققان دارپا متوجه شدند که صدای این ربات آن‌قدر زیاد است که اصلا به درد استفاده در میدان‌های جنگ و ارتش نمی‌خورد و با وجود تمامی قابلیت‌هایش آن را از ارتش کنار گذاشتند.


ارتش آمریکا اعلام کرد که محققان مدت‌ها روی این ربات کار کردند تا بتوانند مشکلات و محدودیت‌هایش را در کاربردهای نظامی شناسایی کنند اما صدایی که این ربات از خود تولید می‌کند، آنقدر زیاد است که دشمن را خیلی زود متوجه موقعیت نیروهای نظامی می‌کند.


در ویدئوی زیر می‌بینید که ربات LS3 چقدر صدا تولید می‌کند:







مترجم: نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته