دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1394 - 12:02

کوچکترین پهپاد دوربین‌دار جهان با قیمت ارزان به بازار آمد

کوچکترین پهپادی که تاکنون ساخته شده و قادر به حمل دوربین فیلمبرداری است، در کف دست جا می‌شود و نیازی به مجوز پرواز ندارد.
کد خبر : 59509

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از وب‌سایت Axis، سازمان هوانوردی فدرال آمریکا از ماه دسامبر (آذر 94) قانونی را به اجرا گذاشته است که طبق آن کلیه پهپادهای شخصی برای پرواز باید دارای مدارکی ثبتی باشند. دارندگان پهپاد می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت FAA، پس از ثبت مشخصات خود و پهپادشان با پرداخت پنج دلار مجوز دریافت کنند و فرصت این کار تا 19 فوریه (1 اسفند 94) است و پس از آن هیچ پهپاد بدون مجوزی قادر به پرواز نخواهد بود مگر آنکه وزنش کمتر از 300 گرم باشد. با توجه به این قانون، داشتن پهپادی که سبک‌تر از این وزن است و نیازی به کاغذبازی‌های فدرال ندارد، برای پهپادبازها بسیار مطلوب است.


«اکسیس ویدیوس» نام یک کواد کوپتر (پهپادی که چهار ملخ مانند هلیکوپتر دارد) است که شرکت اکسیس به‌تازگی روانه بازار کرده است و می‌تواند با استفاده از دوربین خود، تصاویر زنده با کیفیت 420 پیکسل مخابره کند.


بنابر ادعای این شرکت، این پهپاد کوچکترین پهپاد دوربین‌داری‌ است که تا به‌ حال ساخته شده است و نیازی به ثبت فدرال هم ندارد. ابعاد این پهپاد مربعی به زحمت 1/5 اینچ مربع است یعنی در کف یک دست جا می‌شود.


ویدیوس ظریف و دوست داشتنی، مانند هر وسیله دیگری محدودیت‌های خودش را دارد؛ این کوادکوپتر مینیاتوری تصاویر خود را از طریق WiFi به خلبانش ارسال می‌کند و می‌تواند 5 تا 7 دقیقه پرواز کند.


شارژ این پهپاد برای این مدت پرواز 20 دقیقه زمان می‌برد و با اتصال USB قابل انجام است. این پهپاد یک کنترل 2/4 گیگاهرتزی دارد و البته با گوشی تلفن و تبلت هم قابل کنترل است.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

برچسب ها: پهپاد کوادکوپتر
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
۱
فقط قیمت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳
۱
قیمت چند است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
۰
چند قیمت است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
۰
قيمت چند است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
۰
قیمت چند است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
۰
خیلی خوب
طاها
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
۰
قیمتش چقده اصلا موجود دارید یا نه
هلدینگ شایسته