دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1394 - 14:22

انقلاب تازه در عرصه پهپادها با پهپاد خودپرواز در راه است + ویدئو

شرکت «کوالکوم» یک پردازنده تازه ساخته است که توانایی فیلم‌برداری، مسیریابی و حتی پرواز خودکار به مبداء را در یک چیپ خلاصه کرده و چندین قابلیت دیگر نیز به آن افزوده است.
کد خبر : 59193

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از وب‌سایت کوالکوم، شرکت چیپ‌سازی «کوالکوم» چند ماه قبل از رویای پرواز خود پرده برداشته بود و در این زمینه جاه‌طلبی‌های تازه‌ای را به نمایش گذاشته بود. اکنون و در آستانه برگزاری نمایشگاه CES (این نمایشگاه آخر این هفته در لاس‌وگاس آغاز به کار می‌کند) این شرکت از نسل تازه پردازنده‌های خود رونمایی کرده است که می‌تواند تغییری را که در ساختار گوشی تلفن همراه ایجاد کرد، در پهپادها هم به‌وجود بیاورد.


کوالکوم قبلا با گنجاندن دوربین و قابلیت‌های دیگر در برد تلفن‌های همراه، این وسیله را برای همیشه تغییر داد و زندگی را بسیار راحت‌تر کرد. اکنون این شرکت قصد دارد با ارائه مجموعه امکانات در یک برد کوچک در پهپادها، این وسایل را نیز ارزان، سبک و کارآمدتر کند.


نام پردازنده تازه « Snapdragon Flight» است و بارزترین ویژگی آن این است که شما می‌توانید پس از آن‌که فیلمبرداری‌تان با پهپاد تمام شد، دکمه‌ای را فشار دهید تا پهپاد به‌طور خودکار به پایگاه پرواز خود بازگردد و بدون نیاز به همراهی شما، مسیر را پیدا کرده و از موانع سرراهش عبور کند.


این پلت‌فورم تازه همچنین امکان بهره‌گیری از دوربین اپتیک، نقشه‌سازی از موانع، مسافت پیمایی تصویری اینرسیال و طرح‌ریزی حرکت را هم در یک برد ارائه دهد.


پردازنده Snapdragon 801 یک دوربین 4K را در کنار تمامی تجهیزات جانبی صدا و تصویر روی برد «کوئیک شارژ» ارائه می‌کند و از یک پردازنده گرافیکی «ادرنو 330» بهره می‌گیرد. پردازنده اصلی این برد یک سی‌پی‌یو 26/2 گیگاهرتزی کوادکور (چهار هسته‌ای) است و قرار است طی ماه‌های نخست امسال (2016) به بازار بیاید. بنابر اعلام شرکت این پهپاد در نمایشگاه CES به نمایش درخواهد آمد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته