دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1400 - 14:43
اشراقی خبرداد؛

درآمد ۴۰ هزار میلیارد ریالی بازار فروش محصولات نانو در سال ۹۸

کارشناس بخش کشاورزی و صنایع غذایی ستاد توسعه ویژه نانو گفت: بازار فروش محصولات نانو در سال ۹۸ به بیش از ۴۰ هزار میلیارد رسیده است.
کد خبر : 591455
نانو



به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، امیر اشراقی در مراسم رونمایی از نانوامولسیون زعفران ایرانی که پیش از ظهر امروز در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به این که تجاری‌سازی حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه است، بیان کرد: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو فعالیت خود را از ۱۶ سال پیش آغاز کرد و وظیفه اصلی آن تجاری‌سازی محصولات است.


وی افزود: در حال حاضر ۲۳۰ شرکت تولیدکننده و ۶۰ شرکت در حوزه تجهیزات با تاییدیه نانو در کشور فعالیت می‌کنند. محصولات ورودی در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ارزیابی و بازرسی می‌شود. افزایش بهبود بهره‌وری به خصوص در بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین موضوعات کشور است. در حال حاضر عمق چاه‌هایی که برای کشاورزی حفر می‌شود، ۳۰۰ متر بوده که بسیار نگران‌کننده است.


کارشناس بخش کشاورزی و صنایع غذایی ستاد توسعه ویژه نانو با اشاره به این که ایران رتبه چهارم نانو در جهان را دارد، گفت: ۴ هزار و ۹۷۲ مقاله در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو منتشر شده و بیش از ۷۷۰ محصول تاییدیه‌دار نیز تولید شده است. در کنار حمایت از تجاری‌سازی محصولات، صادرات نیز از جمله وظایف ستاد به شمار می‌رود. در سال ۹۷ در بخش نانو ۲۵ هزار میلیارد ریال بازار فروش داشته، این آمار در سال ۹۸ با افزایش ۷۰ درصدی به بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.


اشرافی بیان کرد: نانوامولسیون زعفران ایرانی محصول خاصی است که حرفی برای گفتن در عرصه‌های بین‌المللی دارد و می‌تواند به بهره‌وری در صنعت کشاورزی نیز کمک کند.


انتهای پیام/۴۰۲۱/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته