شرکتهای فناوری با تبعیت از کدام قانون اقدام به جمعآوری اعانه میکنند؟
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، توسعه فناوری موجب شده سازمانها و نهادهای خیریه نیز با راهاندازی سامانههای آنلاین صدقات و پولهای اهدایی مردم را بدون نیاز به حضور فیزیکی افراد در محلی خاصی دریافت کنند. این سرویسها به ویژه در هنگام بروز بحرانهایی نظیر زلزله و سیل کاربرد فراوانی دارد و امکان همدردی مردم در سراسر کشور با خانوادههای قربانیان و آسیبدیدگان از این حوادث طبیعی را فراهم میکند.
تمامی شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات از قبیل اپراتورهای تلفن همراه برای راهاندازی هرگونه صندوق جمعآوری اعانه باید از قوانین مصوب در کمیسیون تنظیم مقررات تبعیت کنند. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی «مقررات حاکم بر ارائه خدمات جمعآوری مبالغ اعانه و کمک» را در جلسه ۳۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات تصویب و به دستگاههای مختلف در کشور ابلاغ کرده است. بر اساس این مصوبه دارنده پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات موظف است قبل از شروع به ارائه خدمات جمعآوری مبالغ اعانه و کمک نسبت به اطلاعرسانی در خصوص معرفی کامل خدمت، منتفع خدمت، شرایط عضویت و لغو آن، نحوه، میزان و مدت زمان دریافت وجه، نحوه فعالسازی و غیرفعالسازی خدمت را در درگاه اطلاعرسانی رسمی خود اعلام کند. همچنین مسئولیت کامل ارائه خدمات جمعآوری اعانه و کمک و پاسخگویی به شکایتها و جلب رضایت مشترکان بر عهده دارنده پروانه است.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/