دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1394 - 09:21

استقبال نواحی آموزش و پرورش مشهد از توسعه مدارس سما

نواحی ۱، ۲ و ۵ آموزش و پرورش مشهد از توسعه و تاسیس مدارس غیردولتی سما واحد مشهد در این نواحی استقبال کردند.
کد خبر : 58722

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، طرح توسعه مدارس سما در نقاط مختلف شهر مشهد، در نشست‌های جداگانه دبیر شورای سیاستگذاری سمای استان خراسان رضوی و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد با روسای نواحی ۱، ۲ و ۵ آموزش و پرورش مشهد، تبیین شد که مورد استقبال روسای این نواحی قرار گرفت.


در این نشست‌ها که به‌طور جداگانه در محل نواحی مختلف آموزش و پرورش برگزار شد، رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد درباره وجه تمایز سازمان سما با سایر تشکیلات گفت: سما بخشی از بدنه دانشگاه آزاد اسلامی است که در حوزه آموزش‌های عمومی و آموزش‌های مهارتی، فعالیت می‌کند و در کل کشور فراگیر است.


محمود مدرسی با بیان اینکه این مرکز دارای ۱۲ مدرسه در قالب ۴ مجتمع آموزشی و یک آموزشکده فنی و حرفه‌ای در مشهد و ۲ مدرسه در گلبهار است، افزود: علاوه بر این ۹ مدرسه در قالب طرح حمایتی خرید خدمات آموزشی در گلبهار نیز تحت پوشش ما هستند.


وی با توجه به استقلال مالی هر مدرسه سما گفت: هر واحد آموزشی سما از لحاظ مالی کاملا مستقل است و ما در مناسبات مالی مدارس، چیزی به نام سود نداریم بلکه توسعه و اندوخته توسعه است.


موضوع زبان آموزی به شیوه‌ای که هر دانش‌آموز یک زبان‌آموز هم باشد، یادگیری دروس علوم و ریاضی به زبان انگلیسی از پایه چهارم به بعد، طرح آشنایی با کامپیو‌تر، طرح قرآن در سما (قدس)، طرح جشنواره‌های پژوهشی و از همه مهم‌تر طرح تاسیس مدارس تخصصی ورزش که از پایه چهارم شروع شده است و اکنون ۳ مدرسه تخصصی ورزش در مشهد داریم، از طرح‌ها و برنامه‌هایی است که در مدارس سما مشهد در حال اجراست

مدرسی از تحصیل ۳۵۰۰ دانش آموز و ۳۰۰۰ دانشجوی کاردانی در مدارس سما و آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما مشهد خبر داد و افزود: اکنون۲۰۰ نفر نیروی انسانی استخدامی به صورت رسمی و غیررسمی داریم و ۴۰۰ نفر حق‌التدریس و ۱۰۰ نفر به صورت پاره‌وقت با مدارس سما همکاری دارند.


دبیر شورای سیاستگذاری سمای استان خراسان رضوی در این جلسات، مشکل اصلی و دغدغه حال حاضر آموزش و پرورش کشور را مساله محتوا عنوان کرد و با بیان اینکه سما هم قصد دارد بیشتر به محتواسازی توجه کند، از برنامه‌های سما مشهد و استان در این راستا خبر داد.


وی اضافه کرد: تربیت معلم و آمادگی نیروی انسانی بر اساس نیازهای روز و جذب استعدادهای علاقه‌مند برای معلمی با برگزاری دوره مهارت‌های تعلیم و تربیت، یکی از این برنامه‌هاست. همچنین برگزاری دوره‌های خلاقیت برای همه معلمان، جشنواره منطقه‌ای و سالانه تجربه‌های نوین مدرسه‌داری که بر پایه مستندسازی و تهیه فیلم است نیز از جمله برنامه‌هایی است که در راستای توجه به محتوا اجرا می‌شود.


مدرسی سیاست اصلی سما مشهد را ایجاد نیاز واقعی در اولیا و پاسخ به نیازهای آنان و عدم پرداخت جدی به موضوعات حرفه‌ای عنوان کرد و افزود: موضوع زبان‌آموزی به شیوه‌ای که هر دانش آموز یک زبان‌آموز هم باشد، یادگیری دروس علوم و ریاضی به زبان انگلیسی از پایه چهارم به بعد، طرح آشنایی با کامپیو‌تر، طرح قرآن در سما (قدس)، طرح جشنواره‌های پژوهشی و از همه مهم‌تر طرح تاسیس مدارس تخصصی ورزش که از پایه چهارم شروع شده و اکنون ۳ مدرسه تخصصی ورزش در مشهد داریم، از دیگر طرح‌ها و برنامه‌هایی است که در مدارس سما مشهد در حال اجراست.


در این جلسات، روسای نواحی مختلف آموزش و پرورش نیز با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و استقبال از مشارکت مراکز غیردولتی قوی به ویژه سما که یک برند خیلی خوب در مشهد است، آمادگی خود را برای تاسیس مدارس سما در این نواحی اعلام کردند و با موثر دانستن حضور مدارس قوی مانند سما در شکل‌گیری مثبت بافت اجتماعی مناطق، از واگذاری ظرفیت و امکانات پژوهشی، ورزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی خود به مدارس سما استقبال کردند.


به دنبال برگزاری این جلسات، کار‌شناسان سما و نواحی آموزش و پرورش در حال پیگیری برای راه‌اندازی مدارس سما در این نواحی هستند.


مدارس سما تاکنون در نواحی ۳، ۴، ۶ و ۷ آموزش و پرورش مشهد، فعالیت داشته که با اجرای طرح توسعه مدارس سما، امید می‌رود در نواحی ۱، ۲، ۵ و تبادکان نیز فعالیت خود را آغاز کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته