دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طی یک حمله سایبری؛

اطلاعات ۴.۵ میلیون مسافر هواپیمایی «ایر ایندیا» به سرقت رفت

هواپیمایی «ایر ایندیا» اعلام کرد اطلاعات ۴.۵ میلیون مسافر در یک حمله سایبری، به سرقت رفته است.
کد خبر : 583471
ایر ایندیا

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، هواپیمایی «ایر ایندیا» اعلام کرد اطلاعات ۴.۵ میلیون مسافر در یک حمله سایبری، به سرقت رفته است. درواقع سه ماه پس‌ازآنکه شرکت SITA (شرکت ارائه‌دهنده خدمات IT و ارتباطات از راه دور به صنعت حمل‌ونقل هوایی) قربانی حمله سایبری شد، اکنون ایر ایندیا اعلام کرد که این حادثه منجر به سرقت اطلاعات ۴.۵ میلیون مسافر آن شده است.


ایر ایندیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این نقض شامل داده‌های شخصی مسافران برای یک دوره ۱۰ ساله از ۲۶ اوت ۲۰۱۱ تا ۳ فوریه ۲۰۲۱ بوده است. اطلاعات سرقت شده شامل نام، تاریخ تولد، اطلاعات تماس، اطلاعات گذرنامه، اطلاعات بلیت، اطلاعات پرواز و اطلاعات کارت اعتباری مسافران بوده است.


درحالی‌که حمله سایبری به SITA برای اولین بار در اواخر ماه فوریه کشف شد، ایر ایندیا گفت که شدت این حمله سایبری را در ماه گذشته درک کرده است. از آن زمان این شرکت هواپیمایی در حال انجام تحقیقات ، ایمن‌سازی سرورهای در معرض خطر، به‌کارگیری متخصصان خارجی، اطلاع‌رسانی و ارتباط با صادرکنندگان کارت اعتباری و بازنشانی رمزهای عبور است.


در کنار «ایر ایندیا»، هواپیمایی فن‌ایر، هواپیمایی ژاپن، جِجو ایر، لوفت هانزا، خطوط هوایی مالزی، ایر نیوزلند، کاتای پاسیفیک، خطوط هوایی سنگاپور و غیره نیز تحت تأثیر این حمله سایبری قرار گرفته‌اند.


انتهای پیام/۴۱۱۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب