حرکت در مرزهای دانش لازمه ارتقای اساتید/مقاله محصول جانبی پژوهش است
کبگانیان، دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در گفتوگو با خبرنگار حوزه فرهنگ گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره ارتقای اساتید گفت: این مسئله بستگی به ماموریت هر دانشگاه و حل مسائل کشور دارد. یکی از ابزارهای حل مسئله تعریف پایاننامههای مسئلهمحور است اما آزمایشگاهها، پروژهها و تیمهای تحقیقاتی هم که میتواند به حل مشکلات کشور کمک کند در ارتقا و ارزیابی اساتید موثر است.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: بسیاری از مسائل کشور نیازمند کارهای پژوهی زمانبر است و لازم است که دانشجو ذیل راهنماییهای استاد در سالهای متوالی آموزش و راهنمایی ببیند. اما کار پژوهشی یعنی مسئلهای حل شود و بعد که مسئله حل شد برخی از دانشکدههای فنی آن را تبدیل به patent، الگو، مقاله، اختراع یا کتابی تبدیل میکنند اما هدف اصلی حل مسئله و تربیت دانشجو است.
وی در پاسخ به این سوال که برخی برای موضوع ارتقای اساتید داشتن نظریه را الزامی میدانند گفت: وقتی در مسئله ارتقای اساتید، داشتن تحقیقات و مقالات در مرزهای دانش یا کتابها و نظریاتی در حوزه تخصصی مطرح میشود، منظور همین مورد است به عنوان مثال وقتی گفته میشود استاد باید کتاب تصنیفی یا دانشجوی دکتری فارغالتحصیل داشته باشد، نیز موید همین مطلب است.
انتهای پیام/۴۱۶۲/
انتهای پیام/