دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در راستای بزرگداشت مفاخر ایران صورت گرفت

قدردانی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از رئیس دانشگاه آزاد و معاون فرهنگی دانشجویی این دانشگاه برای اجرای طرح بزرگداشت مفاخر فرهنگی قدردانی کرد.
کد خبر : 58073

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی زاهدی که در مراسم رونمایی از فراخوان جایزه جهانی دکتر باستانی پاریزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان شرکت کرده بود، گفت: بنده به عنوان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر میرزاده و دکتر هاشمی تشکر می‌کنم که این فکر بلند را برای معرفی مفاخر این سرزمین اجرایی کردند.


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی مرحوم باستانی را از مفاخر استان کرمان دانست و تاکید کرد: برگزاری مراسمی از این دست برای شناخت مفاخر استانی و ملی بسیار ضروری است.


زاهدی افزود: یک ماه قبل در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، مباحث فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان و در آن نشست بسته‌ای درباره کارهای فرهنگی دانشگاه آزاد مطرح شد.


وی ادامه داد: آنچه در یک ماه قبل در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد امروز در کرمان اجرایی شده است که این اقدام جای تقدیر دارد.


زاهدی با توجه به جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص) ادامه داد: جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص) با تشویق محققین و فراهم کردن زمینه‌های مساعد برای فعالیت‌های علمی در همه کشور‌ها می‌تواند در پیشرفت علم و فناوری مؤثر باشد اما متاسفانه در اکثر کشور‌های اسلامی زمینه مناسب برای انجام فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی فراهم نیست.


جایزه مصطفی (ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران بر‌تر جهان اعطا می‌شود. این جایزه به احترام نام پیامبر اعظم(ص) و به دلیل تاکید بسیار آن حضرت به علم‌آموزی، به نام یکی از القاب ایشان، مصطفی، به معنای برگزیده نام‌گذاری شده است.


این جایزه در سال جاری برای نخستین بار اهدا خواهد شد. هدف از اعطای جایزه مصطفی (ص) ترویج و تشویق علم‌آموزی و پژوهش در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) است


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته