دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1400 - 13:10

ناسا نمونه سیارک «بنو» را به زمین می‌آورد + نحوه تماشای این رویداد

فضاپیمای ناسا که حامل نمونه جمع‌آوری‌شده از یک سیارک است، روز دوشنبه بازگشت به زمین را آغاز می‌کند.
کد خبر : 579973
ناسا

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از دیجیتال ترندز، فضاپیمای «اُسیریس-رِکس» (OSIRIS-REx) ناسا که از سیارک «بنو» بازدید کرده و نمونه‌ای (به میزان ۶۰ گرم) را از آن جمع‌آوری کرده است، دوشنبه بازگشت به زمین را آغاز می‌کند. این فضاپیما در حال حاضر در مدار سیارک بنو است، جایی که از سال ۲۰۱۸ در آن قرار دارد. اگرچه اُسیریس-رِکس مأموریتی طولانی در پیش دارد و تا سال ۲۰۲۳ به زمین نخواهد رسید. درواقع هیچ مسیر مستقیمی برای برگشت به زمین وجود ندارد و این فضاپیما دو بار دور خورشید می‌چرخد ​​و ۱.۴ میلیارد مایل (۲.۳ میلیارد کیلومتر) مسافت را طی می‌کند تا با زمین همگام شود.


به گفته ناسا تقریباً در ساعت ۴:۱۶ بعدازظهر (منطقه زمانی شرقی) و ۰۰:۴۶ بامداد دوشنبه به‌وقت ایران، اتاق کنترل اُسیریس-رِکس واقع در کلرادو، تأییدیه‌ای دریافت می‌کند که فضاپیما پیشرانه اصلی خود را برای دور کردن از مدار سیارک بنو شلیک کرده است. و پس از ۷ دقیقه، فضاپیما رسماً سفر طولانی خود را به زمین آغاز می‌کند.


ناسا نمونه سیارک «بنو» را به زمین می‌آورد + نحوه تماشای این رویداد


چگونه می‌توان رویداد را به‌صورت زنده تماشا کرد؟


ناسا این رویداد را به‌صورت زنده پخش می‌کند. مهندسان و دانشمندان این پروژه همچنین در پخش مستقیم حضور خواهند داشت، و اهمیت مأموریت و چگونگی غلبه تیم بر چالش‌های بازدید از یک سیارک دور را توضیح می‌دهند.


علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را از طریق در تلویزیون، اپلیکیشن و وب‌سایت ناسا مشاهده کنند. پخش مستقیم از ساعت ۴ بعدازظهر دوشنبه ۱۰ مِی (۳۰ دقیقه بامداد به‌وقت ایران) آغاز می‌شود.


انتهای پیام/۴۱۱۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته