دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1400 - 17:37
حل چالش‌های فناوری/ ۲۴؛

چگونه لینک‌های اضافه وای‌فای را از ویندوز ۱۰ پاک کنیم؟

کاربران سیستم عامل ویندوز ۱۰ با استفاده از روشی ساده قادر به حذف کردن شبکه‌های اضافه از فهرست وای‌فای خود هستند.
کد خبر : 577318
وای فای

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، کاربران انواع دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ همه روزه ساعت‌های متمادی به شبکه اینترنت متصل شده و فعالیت‌های گوناگی را در این فضا انجام می‌دهند ولی یکی از مشکلی که کاربران زیادی با آن درگیر هستند تعداد بسیار زیاد شبکه‌های وای‌فای در لیست اینترنت ویندوز ۱۰ است. معمولاً شبکه‌هایی که کاربر قبلاً لپ‌تاپ خود را به آن‌ها متصل کرده در صورت پوشش شبکه مناسب مجدداً به صورت خودکار به دستگاه متصل می‌شوند ولی چنین اتصالی باعث مشکلات متعددی می‌شود.


از همین رو بهتر است کاربرانی که لپ‌تاپ خود را به محل‌های متفاوتی برده و به شبکه‌های وای‌فای زیادی وصل می‌شوند فهرست اینترنت ویندوز ۱۰ خود را از شبکه‌های قدیمی پاک کرده تا سرعت اتصال دستگاه به اینترنت را بیشتر کنند.


چگونه شبکه‌های وای‌فای قدیمی را از فهرست اینترنت لپ‌تاپ حذف کرد؟


هیچ گاه حالت وای‌فای لپ‌تاپ خود را روی اتصال خودکار(automatically connect) قرار ندهید تا در صورت جابه‌جایی دستگاه و نیاز به اینترنت سیستم مدتی طولانی برای اتصال به شبکه مورد نظر شما جست‌جو نکند. کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند با کلیک کردن روی علامت وای‌فای در سمت راسته پایین نمایشگر خود تمامی شبکه‌هایی را که امکان اتصال به آن‌ها وجود دارد را مشاهده کنند. تعداد زیاد این شبکه‌ها باعث کاهش سرعت اتصال لپ‌تاپ به اینترنت می‌شود.


پس از اینکه روی علامت وای‌فای کلیک راست کردید گزینه Open network and Internet settings را انتخاب کنید تا پنجره‌ای پیش روی شما باز شود. در این پنجره به قسمت Wi-Fi مراجعه کرده و manage known networks کلیک کنید. در این لحظه تمامی شبکه‌های وای‌فای که تاکنون دستگاه خود را به آن‌ها متصل کرده‌اید نمایش داده می‌شود. در صورتی که می‌خواهید شبکه‌های اضافه‌ای را از این فهرست حذف کنید کافی است روی نام هرکدام از این شبکه‌ها کلیک کرده و گزینه Forget را انتخاب کنید.


انتهای پیام/۴۱۴۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته