دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در واحد علوم و تحقیقات عنوان شد

انتقاد حجت‌الاسلام قرائتی از هزینه‌های اضافی برای احداث ساختمان‌های جدید در کشور و یک پیشنهاد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های دانشجویان نخبه و فرهیخته، دانشگاه‌ها را موظف به تربیت انسان‌های نمونه همچون شهید دکتر چمران، شهید رجایی دانست وگفت: واحد علوم و تحقیقات با دارا بودن بیش از ۴۰ هزار دانشجو در بدبینانه‌ترین حالت میزبان ۴۰۰ دانشجو نظیر شهید چمران و رجایی است.
کد خبر : 57023

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی عصر دیروز در مراسم گرامیداشت شهادت امام حسن عسگری (ع) در مسجد امام علی (ع) واحد علوم تحقیقات، با توجه به آغاز امامت امام زمان (عج) و شهادت امام حسن عسگری (ع) در روز ۹ ربیع الاول، گفت: فقیه کسی است که جامعه را از شر دشمن نجات دهد همانگونه که امام خمینی (ره) ایران اسلامی را از حضور شاه رهایی بخشید.


وی با بیان آیاتی از سوره آل عمران با مضمون اینکه چگونه و چرا کافر شدید در حالی که آیات و رهبر الهی دارید، افزود: اگر پس از پیغمبر جانشین برحقی برای جامعه اسلامی وجود نداشت، افراد بهانه‌ای برای کافر شدن دارند.


قرائتی با انتقاد از هزینه‌های اضافی برای احداث ساختمان‌های جدید، پیشنهاد استفاده‌های چندگانه از بناهای مختلف در سطح کشور را داد و گفت: حتی ساخت مساجد باید بر اساس نیازهای منطقه و جامعه صورت گیرد و اهمیت حضور حداکثری افراد در آنها مد نظر باشد.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور با توجه به تاسیس مراکز تحقیقاتی متعدد در کشور، بر لزوم کاربردی شدن پژوهش‌ها تاکید کرد و ادامه داد: پروژه‌های عمده کشور نظیر طرح نحول نیازمند حضور و فعالیت افراد جسور و شجاع است.


قرائتی از بی‌توجهی جوانان به ازدواج به دلیل حساسیت به کسب مدرک و ازدواج با افراد با تحصیلات بالا‌تر، ابراز تاسف کرد و افزود: باید از تمام ثانیه‌ها برای کار فرهنگی عمیق و ماندگار استفاده کرد.


وی با تاکید بر تقویت روحیه خط شکن بودن در جامعه دانشگاهی و عبور از خطوط اشتباه رسم شده، خاطرنشان کرد: مدیریت عمر و زمان موجب شکوفایی استعداد‌ها، خودسازی و حرکت رو به جلوی جامعه می‌شود.


در این مراسم از ۵ نفر از برگزیدگان مسابقه تفسیر سوره یاسین، تالیف قرائتی، قدردانی و به قید قرعه به آنها کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته