دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری یادواره شهدای دانشجوی مدافع حرم در دانشگاه آزاد واحد بوئین زهرا

یادواره شهدای دانشجوی مدافع حرم با حضور ایوب رحیمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، حجت الاسلام زرینه امام جمعه بوئین زهرا، ارسلان قاسمی فرماندار بوئین زهرا، خانواده‌های معظم شهدا، جمعی از مدیران، مسئولان شهرستان و استادان و دانشجویان در سالن شهدای گمنام واحد بوئین زهرا برگزار شد.
کد خبر : 56932

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا در این مراسم با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار کرد: برگزاری یادوار‌ه‌های شهدا در راستای عمل به آموزه‌های دینی و اسلامی و ارج نهادن به ایثار و از خود گذشتگی شهدا است.


دکتر رضا شعبان‌نژاد، امنیت و آرامش و پیشرفت امروز کشور را مرهون خون شهدا دانست و ادامه داد: همه ما باید در برابر صبر، استقامت و ایثار خانواده‌های معظم شهداء سر تعظیم فرود بیاوریم.


شعبان‌نژاد شهادت را عالیترین درجه مجاهدان و رزمندگان اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: باب شهادت در یک حکومت اسلامی همیشه باز است و امروز حریم دفاع از نظام و ارزش‌های اسلامی تا خارج از مرزهای کشور در سوریه و عراق گسترده شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا تصریح کرد: جوانان و رزمندگان اسلام در کشور ما با احساس مسئولیت برای دفاع از حریم ولایت با آگاهی از تمامی خطرات در کشور سوریه برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) حاضر شده‌اند که این حضور در ‌‌نهایت اخلاص و ایثار انجام پذیرفته است.


در ادامه نماینده مردم شهرستان بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دفاع از اسلام حد و مرز نمی‌شناسد، اظهار کرد: امت واحد اسلامی همه کشور‌های اسلامی را در بر می‌گیرد.


روح اله عباسپور ادامه داد: امروز گروه‌های سلفی و داعشی هدف اصلی خود را عملیات در داخل کشور ایران ما قرار داده‌اند بنابراین ما بر اساس منطق دفاعی، ‌دشمنان خود را در خارج از مرزهای کشور زمین گیر کرده‌ایم.


کبیری: دوران هشت سال دفاع به عنوان یک دانشگاه بود که رزمندگان اسلام در آن به تحصیل عشق و جلوه‌های ایثار به گستره هزاران کیلومتر خط نبرد پرداختند

وی زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت و انتقال این فرهنگ به جوانان و نسل‌های آینده را یک رسالت زینب گونه عنوان کرد و گفت: برگزاری این یادوار‌ه می‌تواند در ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در نسل‌های آینده بویژه دانشجویان بسیار تاثیرگذار باشد.


مسئول تدوین و پژوهش ستاد کنگره شهدای استان قزوین نیز با تاکید بر اینکه محیط‌های دانشگاهی یادآور ایثار‌های بی‌نظیر دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس است اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع به عنوان یک دانشگاه بود که رزمندگان اسلام در آن به تحصیل عشق و جلوه‌های ایثار به گستره هزاران کیلومتر خط نبرد پرداختند.


سردار رضا کبیری افزود: رزمندگان و دانشجویان در دانشگاه هشت سال دفاع مقدس مدرک شهادت که مایه فخر انبیا و اولیای الهی بود را با افتخار کسب کردند.


کبیری خاطرنشان کرد: یادواره‌های شهدا اگر چه به نام شهداست، اما شهدا هرگز به برگزاری این یادوار‌ه‌ها نیازی ندارند بلکه این‌جامعه و همه ما هستیم که سخت به برگزاری این یادوار‌ه‌ها نیاز داریم.


مسئول تدوین و پژوهش ستاد کنگره شهدا استان قزوین با اعلام اینکه برخی فکر می‌کردند با تمام شدن دفاع مقدس باب شهادت بسته شده است گفت: اما دفاع مقدس همیشه ادامه دارد.


وی یادآور شد: شهدای حرم صحنه‌های ایثار را از عاشورا و کربلا آموخته‌اند و وقتی که شیپور نبرد به صدا درآمد برخی پا‌هایشان لغزید اما برخی مردانه و عاشقانه به امام راحل و ولی فقیه زمان لبیک گفتند و در میدان نبرد حاضر شدند.


اجرای برنامه یادواره شهدای حرم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا بر عهده سید جواد هاشمی از مجریان توانمند صدا و سیما بود.


در پایان نیز با اهدای لوح از سه خانواده گرانقدر شهدای حرم استان قزوین شهیدان‌پور مراد، سیاهکلی و رشوند تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته