دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1399 - 10:40

موشک چندبار مصرف برای پروازهای فضایی انسان ساخته می‌شود

«نوترون» موشک قابل استفاده مجددی است که برای پروازهای فضایی انسان ساخته شده است.
کد خبر : 568114
157810360.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و  فناوری خبرگزاری آنا از نیواطلس، شرکت «راکت لب» با تمرکز بر پرتاب مکرر ماهواره‌های کوچک توانست در مدت کوتاهی به شهرت بزرگی برسد. حال این استارت‌آپ فضایی آماده برداشتن گام‌های بزرگ است. راکت لب اخیراً اعلام کرده که برنامه‌های جدیدی برای ساخت نمونه بزرگ‌تر موشک چند بار مصرف نوترون دارد. موشک جدید با هدف پرتاب فضانوردان و حمل محموله‌ به مدار زمین ساخته می‌شود.


نخستین پرتاب فضایی این استارت‌آپ در سال 2018 و با بوستری به نام «الکترون» به مدار زمین انجام شد. این شرکت از آن زمان تا کنون حدود 100 ماهواره و محموله کوچک، تا وزن 300 کیلوگرم، به فضا پرتاب کرده  است. حال این استارت‌آپ قصد دارد با استفاده موشک نوترون خود محموله‌های بزرگ‌تری را برای مشتریان تجاری، غیرنظامی و نظامی به فضا ببرد. همچنین این موشک می‌تواند فضانوردان را نیز به فضا بفرستد.


موشک نوترون قابل استفاده مجدد است، 40 متر ارتفاع و کلاهکی (دماغه مخروطی شکل نوک موشک) به قطر 4.5 متر دارد.  نوترون با ظرفیت بالابری 8 هزار کیلوگرم بار به مدار پایینی زمین،  2 هزار کیلوگرم بار به ماه و هزار و 500 کیلوگرم بار به مریخ طراحی شده است. این موشک از تأسیسات پرواز ناسا در ویرجینیا به فضا پرتاب می‌شود.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته