دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط محققان صورت گرفت؛

توسعه یک اسپری بینی که مانع گسترش کرونا در راسوها می‌شود

محققان یک فرمولاسيون بينی ايجاد كرده‌اند كه مانع از گسترش COVID-19 در بين راسوها می‌شود.
کد خبر : 567824
huron-1120505_1920.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از تک اورگ، محققان دانشگاه كرنل، دانشگاه كلمبيا و مركز پزشكی اراسموس هلند یک فرمولاسيون بينی ايجاد کرده‌اند كه مانع از گسترش COVID-19 در بين راسوها می‌شود. آنها اميدوارند كه این فرمولاسیون بتواند تأثیر مشابهی روی انسان داشته باشد و به‌طور بالقوه موجب درمان شود.


راسو یکی از بهترین مدل‌های حیوانی برای کرونا است، زیرا به‌راحتی به ویروس کرونا مبتلا می‌شود. راسو همانند انسان، همچنین آنتی‌بادی‌هایی را علیه ویروس تولید می‌کند، اما علائم بالینی محدودی را نشان می‌دهد.


کریس آلابی، دانشیار مهندسی شیمی و مهندسی بیومولکول و نویسنده ارشد این مقاله گفت: این یک فرمولاسیون ساده بینی است که ما فکر می‌کنیم می‌تواند از انتقال کرونا در انسان جلوگیری کند. زیبایی تحقیق سادگی آن است. هدف نهایی ایجاد یک داروی اسپری بینی است که به‌طور گسترده در دسترس باشد؛ محصولی که بتوان آن را به‌راحتی در کیف یا جیب نگه داشت. یکی از ویژگی‌های اصلی این تحقیق این است که این محصول می‌تواند برای ویروس‌ها یا جهش‌های دیگر تطبیق داده شود.


در سال‌های اخیر، این گروه از محققان از این تکنیک برای تولید ترکیبات ضدویروسی پپتید-لیپید استفاده می‌کنند که از سرخک و ابولا جلوگیری می‌کند. با ظهور کرونا اکنون محققان در حال کار روی محصولی برای مقابله با آن هستند.


محققان این فرمولاسیون را به‌عنوان یک عامل پیشگیری‌کننده در نظر می‌گیرند که افراد می‌توانند آن را در مجاری بینی خود استفاده کنند (جایی که COVID-19 به‌راحتی وارد بدن می‌شود). لیپوپپتید در دمای اتاق مقاوم و پایدار است و نیاز به یخچال یا ذخیره‌سازی در زنجیره سرد ندارد.


بنابراین، به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید در یک جمع شلوغ حضور پیدا کنید یا جایی که ممکن است در معرض ویروس قرار بگیرید، می‌توانید در ابتدای روز از این محصول استفاده کرده و تا 24 ساعت یا بیشتر برای خود ایمنی ایجاد کنید.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته