دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1399 - 12:28
آذری جهرمی:

تمامی شرکت‌های وزارت ارتباطات موظف به توسعه شبکه ارتباطی هستند/ چهار برابر شدن ظرفیت حمل‌ونقل شبکه پستی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه شبکه ارتباطی در کشور نباید متوقف شده و همه شرکت‌های وزارت ارتباطات موظف به اجرای برنامه‌های خود هستند.
کد خبر : 566432
1.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، محمد جواد آذری جهرمی در نشست خبری بیست‌ویکمین نمایشگاه تلکام که پیش از ظهر امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد:سال سختی را به دلیل شیوه بیماری کرونا پشت سر گذاشتیم و بار سنگین بر دوش فعالان حوزه ارتباطات بود. زمانی که شبکه ارتباطاتی از دسترس خارج می‌شد استفاده کنندگان اهمیت این موضوع را به دستی درک می‌کردند.


وی افزود: ۱۴ میلیون دانش آموز، ۱ میلیون معلم و بیش از ۱۴۰ استاد دانشگاه از خدمات شبکه ارتباطات کشور استفاده می‌کنند. بانک‌ها، شبکه حمل‌ونقل و بسیاری دیگر از حوز‌ه‌ها دیگر همواره از خدمات شبکه ارتباطی استفاده می‌کنند و همه این موارد بار سنگینی را بر دوش شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات وارد کرده است. 


وزیر ارتباطات بیان کرد: در مدت کرونا شرکت پست ظرفیت حمل‌ونقل خود را چهار برابر کرد و در واقع شبکه پستی در کشور به اشباع رسید. فردا اولین مرکز هوشمند تجزیه و مبادلات پستی کشور را افتتاح می‌شود.


جهرمی عنوان کرد:در سال جاری تولید کنندگان حوزه فناوری اطلاعات ظرفیت تولید خود را برای رفع کمبودها چند برابر کردند. این فعالیت‌ها تنها محدود به بخش سخت‌افزار نبوده و تولید نرم‌افزارهای مورد نیاز مردم نیز افزایش یافته است. 


وزیر ارتباطات تاکید کرد: بخش زیادی از این تلاش‌ها به وسیله شرکت مخابرات ایران انجام شده است. همه سازمان‌ها و شرکت‌های مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور موظف به توسعه خدمات ارتباطی کشور چه در به اینترنت همراه و چه در بخش خانگی هستند.


انتهای پیام/۴۱۴۴/


انتهای پیام/

برچسب ها: جهرمی وزیر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته