دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کافی‌نت‌ها به مزارع استخراج ارز دیجیتال تبدیل می‌شوند

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد با توجه به شیوع کرونا و قرنطینه، کافی‌نت‌ها برای کسب درآمد به استخراج رمزارزها روی آورده‌اند.
کد خبر : 564922
Crytpcurrency-Mining-Farm-GPU-_-Internet-Gaming-Cafe-_3.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از دیجیتال ترندز، حتی اگر کافی‌نت‌ها به دلیل قرنطینه ناشی از شیوع کرونا تعطیل شده باشند، به این معنی نیست که این مشاغل کوچک درآمد کسب نمی‌کنند. درحقیقت، حتی با کمبود مشتریان، برخی از آنها در حال حاضر درآمد بیشتری نسبت به گذشته دارند.


صاحبان کافی‌نت و گیم‌نت در آسیا که زمانی مقصد گیمرها و مسافران بود، از مهارت‌های کارآفرینی خود برای ایجاد یک مدل تجاری جدید استفاده کرده‌اند.


به‌عنوان‌مثال، مالک کافه سایبری «کامپیوتر استار» در ویتنام کسب‌وکار خود را به یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال تبدیل کرده است. او برای عملیات استخراج، از چند کارت گرافیک پرقدرت جی‌فورس RTX 3080 استفاده می‌کند. در حقیقت، تقاضای پنهان برای این سری از کارت گرافیک‌های شرکت انویدیا از طرف گیمرها و استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال (علاوه بر کمبود این قطعه در سراسر زنجیره تأمین) کمبود کارت گرافیک زیادی را در اواخر سال 2020 ایجاد کرد که تاکنون نیز ادامه یافته است.


تغییر این مشاغل به مکانی برای استخراج ارز دیجیتال تقریباً آسان است؛ چراکه سیستم‌های آنها از قدرت کافی برخوردار است. اما بسیاری از آنها نیز کارت گرافیک‌های پرقدرت بازار را برای استفاده در سیستم‌های خود خریداری کرده‌اند. ازاین‌رو بازار این قطعه با کمبود مواجه شده است. بسیاری از گیمرها تاکنون نتوانسته‌اند به کارت گرافیک‌های سری RTX 3000 و RX 6000 دست پیدا کنند و این مشاغل را مقصر می‌دانند. برای مثال یک استخراج‌کننده ارز دیجیتال، از 78 کارت گرافیک RTX 3080 استفاده کرد تا به درآمد ماهیانه 20 هزار دلار از برسد.


از طرفی دو شرکت انویدیا و اِی‌ام‌دی انتظار ندارند که مشکلات کمبود کارت گرافیک در اوایل سال جاری کاهش یابد.


انتهای پیام/4112/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: رمز ارز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته