دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1399 - 09:53

باتری‌های خورشیدی انعطاف‌پذیر ساخته شد

مهندسان نوعی باتری خورشیدی طراحی کردند که انعطاف‌پذیر است و بازدهی بالاتری نسبت سایر باتری‌ها دارد.
کد خبر : 564206
باتری 1.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از اینترستینگ اینجینیرینگ، وقتی در مورد سلول‌های خورشیدی صحبت می‌شود معمولاً همه جسمی سخت را تصور کرده که قابلیت ذخیره‌سازی انرژی خورشید را دارد. اکنون مهندسان دانشگاه ملی پوسان در کره جنوبی نوعی پنل خورشیدی انعطاف‌پذیر طراحی کردند که به سادگی تا می‌شود.


البته این باتری‌های خورشیدی نسبت به سایر دستگاه‌های الکترونیکی انعطاف‌پذیر که تاکنون ساخته شده است از انعطاف‌ کمتری برخوردار هستند. یعنی این صفحه‌های خورشیدی همانند گوشی‌های انعطاف‌پذیر به راحتی خم نشده و تنها در چند زاویه می‌تواند آن‌ها را تا کرد.



سازندگان باتری‌های خورشیدی انعطاف‌پذیر اعلام کردند برای ساخت این محصول از فنانوری نانو کمک گرفتند. در بدنه این صفحه خورشیدی تعداد زیادی لوله‌ با قطر 7 میکرومتر قرار دارد. مقاومت این لوله‌ها در برابر فشارهای جانبی و شکستن بیش از 10 هزار برابر بیشتر از لوله‌های معمولی است. از طرفی بررسی‌ها نشان می‌دهد بازدهی این صفحه‌های خورشیدی در مقایسه با نمونه‌های مشابه 15.2 درصد بیشتر است.


کارشناسان فناوری معتقدند به زودی در صنایع مختلف شاهد تولید دستگاه‌های انعطاف‌پذیر خواهیم بود. بدون شک تأمین انرژی اساس توسعه همه صنایع است و تولید صفحه‌های خورشیدی انعطاف‌پذیر نقش مهمی در پیشرفت‌های صنعتی را ایفا خواهد کرد.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته