نحوه کنترل رانندگان آمازون با واکنشهای منفی روبرو شد
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از سی ان بی سی، هفته گذشته، وقتی آمازون تأیید کرد که دوربینهای مجهز به هوش مصنوعی را در ونهای تحویل کالای خود بهکار میگیرد، نگرانیهایی در مورد حریم خصوصی ایجاد شد. اما این شرکت سالهاست که برای نظارت و ردیابی رفتار رانندگان تحویل کالا در جاده از نرمافزار استفاده میکند.
آمازون از رانندگان خود میخواهد تا اپلیکیشنی به نام «منتور» را دانلود و اجرا کنند که رفتار رانندگی آنها را هنگام کار کردن نظارت میکند. این برنامه که آمازون از آن بهعنوان ابزاری برای بهبود ایمنی راننده یاد میکند، هرروز نمرهای به راننده میدهد که عملکرد رانندگی کارکنان را اندازهگیری کند.
دقیقاً مانند دوربینهای مجهز به هوش مصنوعی، این اپلیکیشن نیز بهعنوان «برنامه ایمنی رانندگی دیجیتال» طراحی شده است تا به کارمندان کمک کند هنگام عزیمت به مقصد از تصادفات و سایر عادتهای رانندگی ناامن جلوگیری کنند.
اما رانندگان آمازون این برنامه را تهاجمی توصیف کرده و معتقدند موجب بروز نگرانیهایی بین آنها شده است. همچنین اشکالات موجود در برنامه میتواند منجر به اقدامات انضباطی ناعادلانه از طرف مدیر آنها شود. رانندگان همچنین میگویند نمرات تولیدشده توسط این برنامه صرفاً برای ارزیابی عملکرد آنها نیست و در برخی موارد به ضرر آنها است.
«دبورا باس» سخنگوی آمازون در گفتوگو با سیانبیسی هیچ اظهارنظری درباره این موضوع نکرد و گفت: ایمنی مهمترین اولویت آمازون است. ما دهها میلیون دلار در مکانیسمهای ایمنی در سراسر شبکه خود سرمایهگذاری کردهایم که مرتباً بهترین روشهای ایمنی را به رانندگان منتقل میکنند.
انتهای پیام/4112/
انتهای پیام/