دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صلواتی مطرح کرد؛

گسترش ارتباط و تعامل دانشجویان با حوزه فرهنگی از طریق سامانه «دانشجویار»

مجری طرح ارتباط و تعامل دانشجو و دانشگاه در بستر فضای مجازی (دانشجویار) دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ارتباط و تعامل دانشجویان با حوزه فرهنگی از طریق سامانه «دانشجویار» گسترش می‌یابد.
کد خبر : 562675
637413076407013942_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهران صلواتی، مجری طرح ارتباط و تعامل دانشجو و دانشگاه در بستر فضای مجازی (دانشجویار) دانشگاه آزاد اسلامی در نشست آنلاین معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور که در واحد الکترونیکی برگزار شد، اظهار کرد: طرح دانشجویار برای  غیرحضوری کردن خدمات برای دانشجویان راه‌اندازی شده است.


وی افزود: این سامانه در ۵ فرآیند اصلی «ارتباط و تعامل دانشجویان با امور اداری و رفاهی»، « ارتباط و تعامل دانشجویان با آموزش‌های عمومی و مشاوره فوق برنامه»، «ارتباط و تعامل دانشجویان با استاد راهنما و گروه آموزشی»، «ارتباط و تعامل دانشجویان با مسئولان واحدها» و «ارتباط و تعامل دانشجویان با حوزه فرهنگی» فعالیت می‌کند.


مجری طرح ارتباط و تعامل دانشجو و دانشگاه در بستر فضای مجازی (دانشجویار) دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: سامانه «دانشجویار» دارای ۸ زیرسامانه شامل «حوزه راهنمایی و مشاوره»، «حوزه اتوماسیون درخواست‌محور»، «حوزه بازار بهم‌رسانی»، «حوزه پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی»، «حوزه فروشگاه آنلاین»، «حوزه کتابخوابی دیجیتال»، «حوزه امور بانکی» و «حوزه بارگذاری محتوای مطلوب» است.


صلواتی خاطرنشان کرد: قبل از راه‌اندازی سامانه دانشجویار حدود ۷۰ نوع خدمت در قالب‌های مختلف به دانشجویان ارائه می‌شد که این خدمات در سامانه‌های پراکنده‌ای مانند سامانه خوابگاه، سامانه سلف‌سرویس، سامانه کمیته انضباطی، سامانه نظام وظیفه و... بود. اما باتوجه به پراکنده بودن این خدمات، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دستوری مبنی‌بر تجمیع آن‌ها صادر کرد تا این خدمات در بستر فضای مجازی و همچنین غیرحضوری به دانشجویان ارائه شود.


صدور کارت دانشجویی نخستین خدمت دانشجویار


وی عنوان کرد: صدور کارت دانشجویی خدمت اولی است که در این سامانه در فاز اول به دانشجویان ارائه شد. این خدمات برای نودانشجویان در فاز اول انجام شد و در فاز بعدی دانشجویان ترم‌های بالاتر نیز به این مرحله اضافه می‌شوند. کارت دانشجویی به‌صورت الکترونیکی صادر شده و برای دانشجویان پرونده تشکیل می‌شود.


ارائه مشاوره‌های روانشناختی در دانشجویار


مجری طرح ارتباط و تعامل دانشجو و دانشگاه در بستر فضای مجازی (دانشجویار) دانشگاه آزاد اسلامی درباره خدمت دوم دانشجویار اظهار کرد: مشاوره روانشناختی که مسائل و مشکلات دانشجویان را آنالیز کند و در این راستا بانک جامع اطلاعاتی طراحی شود، خدمت دوم است. در خدمت مشاوره روانشناختی، پرسشنامه‌ای در بستر فضای دانشجویار در اختیار دانشجویان قرار داده شده که دانشجویان به این سؤالات پاسخ داده و آنالیز شوند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

برچسب ها: خبر آزاد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته