دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صبح امروز صورت گرفت

رقابت 200 هزار استاد و دانشجو در آزمون کتبی مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی/ 2

صبح امروز، آزمون کتبی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی همزمان در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور با شرکت 200 هزار نفر از استادان و دانشجویان برگزار شد.
کد خبر : 56150

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری آنا، این آزمون با مشارکت ادارات ذی‌ربط، واحدهای دانشگاهی از جمله روابط عمومی و اداره امتحانات و ایفای نقش کارشناسان کانون‌ها و شوراهای قرآن و عترت دانشگاه‌ها برگزار شد. طبق آیین نامه مدون و جامع مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، جوایز و تقدیر از برگزیدگان این مسابقات به صورت واحدی، استانی و کشوری انجام خواهد شد و برگزیدگان کشوری در جشنواره ملی دانشگاهیان کشور نیز شرکت می‌کنند.


همزمان در سراسر کشور بیست و یکمین دوره سراسری مسابقات قرآن و عترت بخش شفاهی با حضور گسترده دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در دو گروه خواهران و برادران این واحد دانشگاهی برگزار شد.


رئیس واحد جیرفت هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج سبک زندگی قرآنی و گسترش معنویت در بین جامعه دانشگاهی دانست و گفت: یکی از بهترین مزایای شرکت در مسابقات قرآنی آن خواهد بود که افراد مستعد و علاقه‌مند به فرهنگ قرآنی استعدادیابی و پرورش داده خواهند شد.


دکتر مجید خزاعی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اولین دانشگاه‌هایی است که در امر استعدادیابی دانشجویان پیش قدم شده و سال‌هاست که اینگونه برنامه‌ها را آغاز و تلاش مضاعفی در راستای استمرار و کیفیت بخشی به این مقوله می‌کند و این خود می‌تواند جهش بزرگی در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها که یکی از دغدغه‌های مقام معظّم رهبری باشد حرکت کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت ابراز کرد: امروز بحث اخلاق در جوامع انسانی بسیار حائز اهمیت است که با تمسک به آموزه‌های قرآن کریم می‌توان در مسیر زندگی سالم حرکت کرد.


وی با بیان اینکه آنچنان که شایسته است با قرآن باید انس گرفت و همچنین امروز توجه به مسائل قرآنی و فرهنگی در رأس همه امور دانشگاه‌ها قرار گرفته و دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت نیز در این زمینه اقدامات خوب و قابل توجهی انجام داده است.


خزاعی با بیان اینکه نفرات بر‌تر این دوره از مسابقات در آینده اعلام می‌شود گفت: امید است، دانشجویان فرهنگ قرآنی را در ضمیر باطن خود نهادینه کنند، زیرا به طور یقین سعادت دنیا و آخرت را به دنبال خواهد داشت.


همزمان با دیگر واحد‌های دانشگاهی سراسر کشور بخش کتبی بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت با حضور ۱۶۰۰ نفر از دانشجویان و استادان در واحد کازرون برگزار شد.


مسئول قرآن و عترت واحد کازرون گفت: دراین دوره ازمسابقات دانشجویان در رشته‌های مفاهیم نهج البلاغه، تقسیر قرآن، حفظ ادعیه، زندگانی پیامبر، مفاهیم نماز، حفظ و ترجمه قرآن به زبان انگلیسی، سیره معصومین، و احکام در دو بخش خواهران شرکت کردند.


رضا یزدانی اظهار کرد: استادان نیز در ۴ رشته نهج البلاغه، تفسیر قرآن، ترجمه قرآن به انگلیسی و نهج البلاغه رقابت کرده‌اند.


یزدانی با توجه به استقبال خوبی که امسال از سوی دانشجویان واستادن صورت گرفته گفت: بیشترین شرکت کننده در زندگانی پیامبر و احکام و کمترین در رشته‌های حفظ ادعیه و ترجمه قرآن به زبان انگلیسی بوده است.


مسئول قرآن و عترت واحد کازرون افزود: در بخش دانشجویان هر رشته به ۵ نفر و در بخش استادان نیز در هرشته به ۳ نفر از برگزیدگان با اهدا لوح و جوایز نقدی قدردانی بعمل می‌آید.


برگزاری آزمون بخش کتبی بیستمین دوره مسابقات قرآن و عترت در واحد شهر مجلسی


در راستای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با قرآن کریم و سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، بخش کتبی بیستمین دوره مسابقات آموزشی قرآن و عترت (ع) همزمان با سراسر کشور در واحد شهر مجلسی برگزار شد.


در این حرکت بزرگ فرهنگی که با حضور پرشور استادان و دانشجویان همراه بود بعداز تلاوت آیاتی از کلام نورانی وحی، دکتر محسن کیوانفرد معاون دانشجویی آموزشی واحد شهر مجلسی با خیر مقدم برای دانشجویان شرکت کننده در مسابقه آرزوی موفقیت کرد.


مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد شهرمجلسی با تشکر از شرگت کنندگان در این مسابقه بزرگ، به بیان لزوم رویکرد نسل جوان به حقایق قرآن کریم و معارف حضرات معصومین (ع) پرداخت.


علیرضا اسلامی‌فر تمسک به قرآن و عترت را بزرگ‌ترین نیاز دانشجویان برشمرد و گفت: امروز به برکت نظام ولائی جمهوری اسلامی ایران، عطر روح افزای کلام وحی بیش از پیش جان مشتاقان را لبریز از نورانیت کرده و به آینده‌ای سرشار از سعادت ورستگاری امیدوار می‌کند.


در این مرحله از مسابقات، استادان و دانشجویان شرکت کننده در رشته‌هائی همچون تفسیر قرآن کریم، سیره معصومین (ع)، ترجمه قرآن کریم به انگلیسی، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا و ادعیه، نماز واحکام به رقابت پرداختند.


برگزاری بیست یکمین دوره مسابقات کتبی قرآن و عترت (ع) در واحد ممقان


بخش کتبی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت (ع) در واحد ممقان با حضور چشمگیر شرکت کنندگان همزمان با سایر واحد‌های دانشگاهی راس ساعت ۱۰صبح امروز ۲۵ آذر در دو بخش دانشجویان و استادان برگزار شد.


مسئول کانون قرآن و عترت (ع) واحد ممقان گفت: از زمان ابلاغ بخشنامه مربوط به برگزاری بیست و یکمین دوره این مسابقات اطلاع رسانی‌های لازم انجام و از علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات ثبت نام بعمل آمد.


عبدالرحیم حلاج افزود: این دوره از مسابقات با استقبال قابل توجه استادان و دانشجویان واحد ممقان و در رشته‌های مختلف مواجه شد که بیانگر علاقه قشر دانشگاهی به فعالیتهای دینی و مذهبی در زمینه قرآن و اهل بیت و سنجش معارف اعتقادیشان را در بستری مناسب مانند این مسابقات است.


حلاج از همکاری صمیمیانه همکاران بخش انفورماتیک و استادان و روابط عمومی در برگزاری هرچه با شکوه‌تر این مسابقات تشکر و قدردانی کرد.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز گفت: مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز همزمان با سایر دانشگاههای آزاد کشور امروز و با حضور 850دانشجو دراین واحد دانشگاه نیز برگزار شد.


حجت الاسلام احمد محمودی افزود:امسال 1300دانشجو برای حضور در این مسابقات ثبت نام کردند که از این تعداد 850نفر در آزمون شرکت کردند که با مشارکت بسیار خوب دانشجویان در این مسابقات، امسال شاهد رشد 15درصدی حضور دانشجویان بودیم.


وی افزود: این مسابقات در ده رشته کتبی و 9 رشته شفاهی شامل زندگی پیامبر(ص)، احکام خواهران و برادران،تفسیر قرآن کریم، ترجمه قرآن فارسی، ترجمه قرآن انگلیسی، زندگی ائمه(ص)، نهج البلاغه، تفسیر سوره حمد، حفظ ادعیه و زیارات و نماز شد.


به نفرات برتر هدایا و جوایز نقدی اهدا می‌شود.


آزمون مسابقات کتبی بیست ویکمین دوره سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم با رقابت بیش از ۲۵۰ نفر از دانشجویان و اساتید واحد جهرم در سالن تربیت بدنی دانشگاه امام مهدی (عج) برگزار شد.


این آزمون در تمامی واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور برای اساتید در ۴ رشته ترجمه انگلیسی قرآن، تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه و سیره معصومین (ع) و در بخش دانشجویان در ۱۰ رشته تفسیر قرآن، زندگانی ۱۴ معصوم (ع)، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا و جامعه کبیره، نماز، ترجمه انگلیسی قرآن، احکام برادران و خواهران، زندگانی پیامبر اسلام (ص) ترجمه قرآن به فارسی و نهج البلاغه برگزار شد.


در پایان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم به همراه معاونان و استادان از محل برگزاری این آزمون بازدید کرده و برای دانشجویان و استادان آرزوی موفقیت کرد.


آزمون کتبی مسابقات سراسری قرآن و عترت در واحد میانه برگزار شد‎


همزمان با سراسر واحد دانشگاهی، آزمون کتبی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه دانشجویان و استادان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد میانه اظهار کرد: آزمون کتبی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، با شرکت ۵۳۵ نفر از استادان و دانشجویان (۴۵۰ نفر دانشجو) و (۸۵ نفر استاد) این واحد دانشگاهی برگزار شد.


مهندس حبیب اله خدابنده ادامه داد: این آزمون در تمامی واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور در بخش استادان در ۴ رشته ترجمه فارسی قرآن، تفسیر قرآن کریم، آشنایی با نهج البلاغه و سیره معصومین (ع) و در بخش دانشجویان در ۷ رشته احکام برادران و خواهران، نهج البلاغه، زندگانی معصومین، زندگانی پیامبر (ص)، حفظ و ترجمه ادعیه و زیارات، تفسیر فارسی قرآن کریم، ترجمه انگلیسی قرآن برگزار شد.


این مسئول در مورد زمان اعلام نتایج این دوره بیان کرد: نتایج آزمون این دوره از مسابقه قرآن و عترت در هفته آخر دی ماه سال جاری اعلام خواهد شد.


عضو هیأت علمی واحد میانه گفت: این آزمون در یک مرحله برگزار و به شرکت کننده‌ای که درهر رشته ۶۰۰ امتیاز از ۱۰۰۰ کسب کند، به ۵ نفر جوایز نقدی اهدا و بالا‌ترین امتیاز کسب شده به مرحله کشوری راه خواهند یافت که جوایز ارزنده‌ای نیز به آنها تعلق خواهد گرفت.


خدابنده خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این مسابقه به صورت جداگانه در محل‌های تعیین شده ساختمان مرکزی دانشگاه به رقابت پرداختند.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد میانه درباره بخش شفاهی این دوره از مسابقات اذعان کرد: مرحله اول بخش شفاهی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت در ۲۴ آبان ماه با حضور ۱۰۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر و نیز استادان این واحد دانشگاهی صورت گرفته و نفرات بر‌تر هر بخش انتخاب و به دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی معرفی شدند و مرحله استانی این دوره نیز در دهه سوم بهمن ماه برگزار می‌شود.


وی تصریح کرد: این آزمون با مشارکت اداره امتحانات، روابط عمومی، کار‌شناسان قرآن و عترت خواهران و برادران و تنی چند از کارکنان واحد میانه در برگزاری این مسابقات نقش عمده‌ای داشتند برگزار شد.


برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی بافت


معاون دانشجویی فرهنگی واحد بافت از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی این دانشگاه در قالب مسابقات سراسری قرآن و عترت خبر داد .


محسن محسنی بیان کرد: پیوند میان قرآن و اهل بیت (ع)، پیوند میان نور و بینایى است، نور وحى در ذات خود روشن و روشنگر است اما بهره‌گیرى از آن نیازمند چشمانى بینا و نافذ است.


وی درباره دلایل همراهی اهل بیت با قرآن گفت: همراهى اهل بیت با قرآن در حدیث ثقلین تاکید و تأییدى است از سوى پیام‌آور وحى بر این رابطه وثیق و مستحکم و این رابطه وثیق میان قرآن و اهل بیت با توجه و خواست صاحب وحى یعنى بارى تعالى بوده است. این مطلب نشانگر جایگاه ائمه و مکتب تفسیرى آنان در رابطه با قرآن دارد.


معاون دانشجویی فرهنگی واحد بافت افزود: برنامه‌ریزی خوب و منسجمی برای چگونگی اجرای بیست و یکمین دوره مسابقات براساس جداول و دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی معاونت فرهنگی سازمان مرکزی دانشگاه صورت گرفته است.


وی درباره تعداد شرکت کنندگان این دوره اظهار کرد:بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان و شانزدهمین دوره استادان با شرکت بیش از سیصد نفر از دانشجویان و استادان واحد بافت در دانشکده فنی برگزار شد که بزرگترین رویداد فرهنگی دانشگاه به حساب می آید که به صورت کتبی و در قالب 10 رشته ویژه دانشجویان و 4رشته ویژه استادان برگزار شد.


با حضور بیش از ۲۰۰۰ نفر دانشجو و استاد در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر شرکت کردند که در این آزمون نورانی و پر از شور و معنویت دانشجویان و استادان در ده رشته قرآنی به رقابت پرداختند.


حجت الاسلام سید محمد موسوی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد خمینی شهر گفت: برای ترویج و نشر معارف اسلامی هر سال مقدمات برگزاری چنین مسابقه قرآنی در دانشگاه فراهم می‌شود و داوطلبان در رشته‌های زندگانی پیامبر اکرم (ص)، تفسیر قرآن کریم، زندگانی معصومین، حفظ و ترجمه زیارات، نماز، ترجمه قرآن، احکام و آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه به رقابت می‌پردازند که در پایان به نفرات بر‌تر جوایز نفیسی اهدا می‌شود.


نماینده ولی فقیه و امام جمعه خمینی شهر در حاشیه بازدید از حوزه‌های آزمون قرآن و عترت گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر کارهای خوبی در زمینه‌های علمی و فرهنگی انجام داده که قابل قدردانی است. دانشگاه، مرکزی است که به فرهنگ جامعه کمک می‌کند و باعث رشد و تعالی مردم و تربیت دانشجویان بعنوان آینده سازان کشور می‌شود.


آیت الله رحیمی افزود: بهترین مسیر که باعث تربیت و ساختن انسان می‌شود قرآن بعنوان کتاب آسمانی است و بر هر انسان مسلمانی واجب است که با این کتاب انسان ساز آشنا شود. قرآن چگونه ریستن را به انسان می‌آموزد و کسی که با قرآن مأنوس و آشنا شود همه چیز برای او فراهم است. اگر جامعه علمی و دانشجویی با قرآن و سنت رسول ا... (ص) آشنا شد آنگاه تربیت انسان با ایمان برای ما تحقق می‌یابد و به نقش مثبت و مؤثر قرآن پی خواهیم برد.


امام جمعه خمینی شهرادامه داد: ما در برابر نسل آینده مسئول هستیم و برای تعالی و سربلندی جوانان باید تلاش مضاعف داشته باشیم تا در پرتو تربیت انسان‌های امین از حقوق اساسی و دینی دفاع شود.


برگزاری مسابقات قرآن و عترت در واحد ملایر


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملایر به همراه هیات رئیسه این واحد دانشگاهی با حضور در حوزه‌های آزمون کتبی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان و اساتید از نحوه برگزاری مسابقات قرآن و عترت بازدید کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با توجه به کسب مقام اول مسابقات قرآن و عترت این واحد دانشگاهی در چند سال اخیر، مسابقات قرآن و عترت را بستری مناسب برای ترویج فرهنگ انس با قرآن و اهل بیت برای شناخت هرچه بیشتر مفاهیم قرآنی و راه و روش اهل بیت دانست.


دکتر داریوش جاوید با قدردانی از تلاش‌های مسئولان و همکاران حوزه معاونت فرهنگی و حوزه معاونت آموزشی به خاطر هماهنگی مطلوب در برگزاری این آزمون اظهار امید واری کرد: می‌بایست تلاش بیشتری در توسعه این امور صورت گیرد زیرا بهترین راه مقابله با جنگ نرم دشمن، انتقال عمیق این مفاهیم در قلب جوانان می‌باشد.


وی اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این مسابقات افزایش نشاط معنوی و ایجاد رقابت سالم در بین آنهاست که از این منظر می‌توان بستر مناسب برای زیر ساخت‌های فرهنگی را فراهم ساخت.


جاوید خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و الگو پذیری از مفاهیم قرآنی و ائمه اطهار در بین دانشجویان، استادان و کارکنان گام موثری در راستای ادامه راه معصومین در مقابله با تهاجم فرهنگی است.


وی گفت: حضور جمعی از نخبگان قرآنی و چهره‌های مطرح در این دوره از مسابقات، زمینه را برای ایجاد رقابتی عظیم بین شرکت کنندگان فراهم کرده و سبب شده که شرکت کنندگان با آمادگی بیشتری در مسابقات حضور یابند.


بیست و یکمین دوره مسابقات کتبی قرآن و عترت در۹ رشته شامل زیارت عاشورا، نهج البلاغه، تفسیر قرآن کریم، ترجمه قرآن کریم، احکام، زندگانی پیامبراکرم (ص)، زندگانی چهارده معصوم (ع)، نماز و ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی همزمان در سراسر کشور در دانشگاه‌های آزاد اسلامی برگزار و بر اساس آیین نامه جامع و تدوین شده مسابقات قرآن و عترت از سوی دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، قدردانی از برگزیدگان این مسابقات با اهدا لوح و جوائز ارزشمندی در سطح واحد، استان و کشور پس از مشخص شدن نتایج و نفرات بر‌تر از سوی پژوهشکده قرآن و عترت انجام می‌پذیرد و برگزیدگان کشوری در جشنواره ویژه ملی دانشگاه‌ها از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور شرکت خواهند کرد.



۲۲۰ نفر از دانشجویان و استادان در بیست و یکمین دوره مرحله مقدماتی مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی رقابت کردند.


این مسابقه همزمان با سراسر کشور در ساعت ۱۰ صبح امروز در واحد بندر انزلی برگزار شد.


مسابقات قرآن و عترت ویژه اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی در چهار بخش ترجمه انگلیسی قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه، زندگانی چهارده معصوم، ترجمه و تفسیر قرآن کریم برگزار شد.


دانشجویان نیز در بخش‌های احکام، تفسیر قرآن کریم، زندگانی معصومین، حفظ و ترجمه ادعیه و زیارات، نماز، زندگانی پیامبر (ص)، نهج البلاغه، ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی و ترجمه قرآن کریم رقابت کردند.


نفرات بر‌تر این دوره از مسابقات به مرحله استانی قرآن و عترت دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان راه می‌یابند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از استقبال پرشور استادان و دانشجویان این دانشگاه در بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت خبر داد و گفت: مسابقات قرآن و عترت که هرساله در بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور و با مشارکت پرشور دانشجویان و استادان برگزار می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی و قرآنی کشور است.


دکتر وحید خطیبی، فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر علاوه بر ایجاد فرصت مناسب در زمینه‌های آموزشی، تحقیقاتی و ورزشی به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نیز اهتمام ویژه‌ای دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر ارتقاء «دفتر فرهنگ» به «معاونت فرهنگی و دانشجویی» را نشانه نگاه ویژه به مقوله فرهنگی دانست و گفت: در بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت، ۳۱۵ نفر از دانشجویان و ۱۶ نفر از استادان دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با هم به رقابت پرداختند.


خطیبی، آشنایی با قرآن و عترت و معارف اسلامی را از مهم‌ترین اهداف این مسابقه دانست و گفت: در بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت، دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در رشته‌های «تفسیر قرآن کریم»، «ترجمه فارسی قرآن کریم»، «زندگانی پیامبر اکرم (ص)»، «زندگانی۱۴ معصوم (ع)»، «نهج البلاغه»، «زیارت عاشورا»، «نماز»، «ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی»، «احکام خواهران» و «احکام برادران» با هم به رقابت پرداختند که برگزیدگان ضمن بهره‌مندی از هدایای نفیس، به مسابقات استانی و کشوری نیز راه خواهند یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته