دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1394 - 15:34

همایش وحدت حوزه و دانشگاه با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی برگزار شد/ حضور رئیس دستگاه قضا در دانشگاه آزاد اسلامی ساری

جلسه وحدت حوزه و دانشگاه با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه ، دادستان استان تهران و مازندران، روسای دانشگاه‌های استان مازندران و جمع کثیری از استادان، طلاب و دانشجویان استان مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.
کد خبر : 56127

به گزارش خبرنگار آنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه پیوند حوزه و دانشگاه هوشمندانه‌ترین پاسخ به اتهاماتی علیه اسلام است، گفت: دشمنان می‌خواستند اسلام را شبیه کلیساهای قرون وسطائی و ضد دانش و دانشمندان نشان دهند، اما پیوند حوزه و دانشگاه هم علمی است و هم عقیدتی و ماحصل چنین پیوند هوشمندانه‌ای انسان‌پروری است و از این رو می‌توان دانشگاه‌ها را کارخانه‌های انسان سازی دانست.


نیازآذری خطاب به آیت‌اله آملی لاریجانی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: دانشمندان و استادان ما دنبال الگوهای قابل دسترس‌اند و قطعا شما یکی از کامل‌ترین الگوهای قابل دسترس و محصول حوزه و دانشگاه هستید.


وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه به معنای ادغام یکی در دیگری نیست، ادامه داد: مهم این است که فرهنگ و دین حوزه در دانشگاه‌ها و فرهنگ جدید دانشگاه‌ها در حوزه باشد و اندیشه‌های این دو با هم مبادله شود.



دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، مهم‌ترین خروجی وحدت حوزه و دانشگاه را تربیت و پرورش نیروهای متعهد و مسئولیت پذیر دانست و گفت: شهیدان چمران، باکری، باقری و بهرامی از چهره‌های دانشگاهی و حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهدای محراب، باهنر و مفتح، و مطهری و آیت الله لاریجانی از افتخارات و چهره‌های برجسته حوزه‌های علمیه بودند.


نیازآذری خطاب به آیت‌االه آملی لاریجانی گفت: دانشمندان و استادان ما دنبال الگوهای قابل دسترس‌اند و قطعا شما یکی از کامل‌ترین الگوهای قابل دسترس و محصول حوزه و دانشگاه هستید

وی با بیان اینکه آیت الله آملی لاریجانی، از چهره‌های برجسته و شاخص استان مازندران است، افزود: خدمات ارزنده ای که ایشان ارائه می‌دهند در سطح جامعه است و با عث افتخار مردم این استان است.


نیازآذری با بیان اینکه امروز به دلیل مواجهه با هجمه‌های غرب در شاخه‌های مختلف علمی و فرهنگی و سیاسی بیش از پیش نیازمند وحدت ناگسستنی حوزه‌های علمیه و دانشگاه هستیم، ادامه داد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به عنوان مغز متفکر و قلب جامعه و بازوان فرهنگی و علمی کشور است.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه فعالیت در راستای اقتصاد دانش بنیان از اولویت‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: از زمان حضور دکتر میرزاده به عنوان رییس بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان تمامی مجموعه دانشگاه‌های آزاد اسلامی در راستاتی تحقق این امر در حال فعالیت هستند.


وی با تاکید بر این موضوع که دکتر میرزاده این باور را در دانشگاهیان ایجاد کرد که می‌توان دانش را در راستای اقتصاد به کار گرفت و ایده را به پدیده و محصول تبدیل کرد.



دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران ادامه داد: در سال ۱۳۹۳ برخلاف باور خیلی‌ها با تلاش و پیگیری دکتر میرزاده بر درآمد غیرشهریه‌ای که به تصویب هیات امنای سازمان مرکزی رسید، این درآمد در استان مازندران به صورت کامل محقق شد.


وی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال ۹۴ نیز ۴۰ درصد این درآمد محقق شد افزود: تا پایان سال جاری درصد بیشتری از این درآمد محقق خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته