روبات تعاملی جدید هیوندای برای خدماتدهی به مشتریان
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از نیواطلس، با توجه به اهمیت فعلی فاصلهگذاری اجتماعی، قابلدرک است که مشتریان و کارکنان نمایندگیهای فروش اتومبیل ممکن است از نزدیک شدن بیشازحد به یکدیگر خودداری کنند. به همین دلیل هیوندای یک روبات هوشمند خدمات مشتری ساخته است.
این روبات که بانام «DAL-e» شناخته میشود، 1 متر و 16 سانتیمتر قد و 80 کیلوگرم وزن دارد. این روبات از دو بازو برای اشاره کردن و یک سر با چشمهای متحرک روی صفحهنمایش برخوردار است. همچنین با استفاده از چهار چرخ موتوردار در همه جهات روی زمین حرکت میکند.
به لطف دوربینهای داخلی و قابلیتهای تشخیص چهره، این روبات قادر است مشتریانی را که وارد فروشگاه میشوند شناسایی و به آنها نزدیک شود. سپس بهصورت آنها نگاه میکند و ازطریق سیستم درک زبان با آنها مکالمه میکند. مشتریان میتوانند بهصورت شفاهی درباره محصولات یا خدمات سؤال کنند یا میتوانند از طریق رابط صفحه لمسی روبات استفاده کنند.
روبات DAL-e راهنمایی مشتریان را تا رسیدن به مکان مربوطه در نمایشگاه ادامه خواهد داد. همچنین میتواند توجه آنها را به محتوای ویدئویی که بهصورت بیسیم به صفحهنمایش بزرگی واقع در نمایندگی منتقل میکند، معطوف کند. علاوه بر این، اگر متوجه شود که مشتری هنگام ورود به فروشگاه ماسک به دست ندارد، به او توصیه میکند که ماسک بزند.
پیشبینی میشود عرضه گسترده این روبات به سایر نمایندگیها دنبال شود.
انتهای پیام/4112/
انتهای پیام/