دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش:

مدیریت هنرمندانه شهید سلیمانی باعث شد مقاومت قائم به فرد نباشد/ ارتش پابه‌پای سپاه علیه تکفیری‌ها

شیوه هنرمندانه شهید سلیمانی باعث شده که هسته‌های مقاومت وابسته به ایشان نیستند بلکه به‌صورت مستقل در جبهه‌ای متحد عمل می‌کنند و تا زمانی که هسته‌های مقاومت هستند ما هم نگرانی نخواهیم داشت.
کد خبر : 554709
1.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ محمدرضا فولادی به مناسبت اولین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش و بزرگداشت چهلمین روز شهادت محسن فخری زاده و سالگرد شهدای شاخص نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی شهیدان ستاری، یاسینی، اردستانی و شجاعی با برنامه سعادت‌آباد رادیو تهران گفتگو کرد.


رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دی‌ماه ماهی پرحادثه برای کشور ما است گفت: این اتفاقات، منحصر به بعد از انقلاب اسلامی نیست بلکه پیش از انقلاب هم دی‌ماه شاهد حوادث گوناگونی در این مرز و بوم بوده است. شهادت امیرکبیر، فدائیان اسلام و آیت‌الله غفاری و قیام مردم قم به‌عنوان آغازین حرکت مردم برای انقلاب در این ماه به وقوع پیوست و در دوران دفاع مقدس هم عملیات‌های بزرگی مثل خوارزم، توکل، نصر، محمد رسول‌الله (ص)، کربلای 4 و 5 6 و بیت‌المقدس 2 هم در دی‌ماه بود و شهادت سردار سلیمانی و امیر ستاری و اربعین شهادت محسن فخری زاده هم در دی‌ماه است.


امیر سرتیپ محمدرضا فولادی با اشاره به اینکه هیچ‌کس تا به درجه شهادت نرسد شهید نمی‌شود گفت: فقدان شهدای نیروی هوایی ارتش و دیگر شهیدان والامقام به جهت کسب تجارب و آموزش در دانشگاه جنگ برای ما بسیار سنگین بوده و خسارت جبران‌ناپذیری است. زمان زیادی نیاز است تا فرد دیگری جایگزین آن‌ها شود.


ساخت قطعات هواپیما و جنگنده از دوران شهید ستاری آغاز شد


وی درباره شهید ستاری خاطرنشان کرد: شهید ستاری افسری فنی، باسواد و متخصص بود. وی در عملیات کربلای 8 با استفاده از نبوغ خود در سامانه‌های پدافندی توانست بیش از 70 فروند هواپیمای پیشرفته عراق را ساقط کند و عملکرد وی در عملیات کربلای 5 هم ستودنی است. ایشان مؤسس دانشگاه علوم و فنون است که به نام وی یادگار ماند تا پیش از این خلبانان ما برای آموزش به کشورهای روسیه، انگلستان، آمریکا، فرانسه و آلمان سفر می‌کردند ولی خلاقیت وی باعث شد تا ما نیازی به دیگر کشورها برای آموزش خلبانانمان نداشته باشیم.


امیر سرتیپ فولادی با اشاره به اینکه ارتش اولین نهادی بود که پس از انقلاب تحریم شد اظهار داشت: معمولاً نیروی هوایی یک کشور تک سیستمی است تا بتوان پشتیبانی و نگهداری و ارتقاء آن را به‌خوبی انجام داد. نیروی هوایی ما پیش از انقلاب به‌شدت به آمریکا وابسته بود و پس از انقلاب به دلیل تحریم، پشتیبانی آمریکا از ما قطع شد و ما در دوران دفاع مقدس مجبور بودیم برای تأمین جنگنده‌های موردنیاز هواپیمای میگ را از روسیه خریداری کنیم. کار بزرگی که شهید ستاری در این بین انجام داد پشتیبانی و کارشناسی دو سیستم در نیروی هوایی یک کشور بود.


وی افزود: خودکفایی و توانمندی نظامی، ساخت قطعات هواپیما و جنگنده هم از دوران شهید ستاری در کشور ما آغاز شد.


شخصیت والای شهید اردستانی آن‌طور که باید به مردم شناسانده نشده است


رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رشادت‌های شهید مصطفی اردستانی خاطرنشان کرد: شاید در تاریخ جنگ‌های هوایی ما خلبانی با تجربه پرواز عملیاتی این شهید نداشتیم. بیش از 400 پرواز عملیاتی داشت و در شلیک موشک و تیراندازی به هدف استاد بود. وی در مسابقه جهانی که در کشور پاکستان برگزار شد و برترین تیرانداز ارتش‌های جهان در آن حضور داشتند با درجه ستوانی توانست رکورد بزند. در این مسابقه برجسته‌ترین خلبانان جهان مدال‌های خود را به گردن شهید اردستانی آویختند.


وی افزود: شهید اردستانی به جهت مسائل اعتقادی هم انسانی بسیار ارزشمند بود. سه ماه رجب، شعبان و رمضان را دائم الروزه بود. پنجشنبه و جمعه را روزه می‌گرفت و همیشه نماز شب می‌خواند و فوق‌العاده به مستمندان و فقرا کمک می‌کرد. اما چون شهید بابایی بالاتر از ایشان بود، شخصیت والای وی آن‌طور که باید مطرح نشد و من وظیفه سنگینی برای شناساندن این شهید به مردم بر گردن دارم.


 شهید یاسینی؛ قهرمان فانتوم


امیر سرتیپ فولادی در ادامه این گفتگو شهید علیرضا یاسینی را قهرمان فانتوم خواند و گفت: صدام حسین در سالی ادعا کرده بود اگر خلبان ایرانی بتواند بصره را بمباران کند من حقوق یک‌ساله نیروی هوایی خودم را به او می‌دهم. 90 دقیقه بیشتر نگذشته بود که شهید یاسینی برق بصره را بمباران کرده و به‌سلامت بازگشت. به همین دلیل است که پیدا کردن جایگزینی برای این شهدا بسیار مشکل است.


ارتش پا به‌پای سپاه در رشادت‌های محور مقاومت


رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص همکاری ارتش با سپاه در سوریه اظهار داشت: جا دارد یادی از شهید صیاد شیرازی داشته باشم. وی بنیان‌گذار اتحاد بین ارتش و سپاه تحت عنوان ترکیب و ادغام مقدس بود و وی معتقد بود ارتش و سپاه یک لشکر الهی است. این تفکر در آغاز دفاع مقدس شکل گرفت و تا به امروز هم ادامه دارد.


وی افزود: ارتش، سپاه و ناجا که ترکیب نیروهای مسلح در کشور ما را تشکیل می‌دهند ضمن حفظ استقلال مکمل یکدیگرند. در جبهه مقاومت هم در هر زمان که نیاز بود ارتش با سپاه همکاری می‌کرد. زمانی که داعش به 10 کیلومتری مرزهای ایران در خانقین رسید به درخواست شهید سلیمانی نیروی هوایی و هوانیروز ارتش وارد عمل شد و نیروی زمینی هم تا مرز کرمانشاه جلو رفت و آماده عملیات پیشدستانه بود که نیازی احساس نشد. در سوریه هم ارتش هم خدمات مستشاری ارائه داد وهم پروازهای ترابری انجام می‌داد. لحظاتی بود که هواپیماهای ما به هنگام نشستن در فرودگاه هدف تیربارهای نیروهای داعش قرار می‌گرفت اما خلبان ما با شجاعت پشتیبانی خود را به‌درستی انجام داد.


سعی آمریکا در ایجاد ائتلاف با کشورهای منطقه برای جلوگیری از نفوذ ایران


امیر سرتیپ محمدرضا فولادی در ارزیابی شرایط منطقه با شیطنت‌های جدید آمریکا گفت: پیش از انقلاب در جنگ نرم دو اردوگاه شرق و غرب در جهان وجود داشت. ایران عضو پیمان‌های سیتو، سنتو، ناتو و آسه آن بود. این پیمان‌های نظامی برای نفوذ شرق به آب‌های آزاد ایجادشده بود و ایران در این پیمان‌ها نقش بازی می‌کرد. ولی امروز به دلیل رشادت‌های شهدا و مردم ما، آمریکا سعی می‌کند ائتلافی علیه کشور ما با دیگر کشورهای منطقه برای جلوگیری از نفوذ ایران برقرار می‌کند. به قول شهید سلیمانی برجام سه ضلع دارد و فقط بحث هسته‌ای آن مطرح نیست.


وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که می‌بینیم مردم عراق طی روزهای گذشته با برپایی تظاهرات خواهان انتقام خون شهید سلیمانی و همرزمانش و کوتاه شدن پای آمریکایی‌ها از منطقه شده‌اند. این‌ها نتیجه الهامات انقلاب اسلامی به مردم منطقه و پایه‌گذاری هسته‌های مقاومت توسط شهید سلیمانی است. شیوه هنرمندانه شهید سلیمانی باعث شده که هسته‌های مقاومت وابسته به ایشان نیستند بلکه به‌صورت مستقل در جبهه‌ای متحد عمل می‌کنند و تا زمانی که هسته‌های مقاومت هستند ما هم نگرانی نخواهیم داشت.


امام (ره) هیچ‌گاه کلمه‌ای در تضعیف ارتش نگفته‌اند


رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص ملاطفت‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری درباره ارتش گفت: فرمایشات و سخنرانی‌های امام (ره) در مجموعه‌ای به نام صحیفه نور گردآوری‌شده است و در تمام این فرمایشات جایی پیدا نمی‌شود که امام (ره) در جهت تضعیف ارتش سخنی گفته باشند.


ارتش اولین نهادی بود که در مقابل آمریکایی‌ها ایستاد


وی با شاره به اینکه ارتش ایران پیش از انقلاب از سال 1332 به دست آمریکایی‌ها سازمان‌دهی و تجهیز شد گفت: اولین شکست آمریکا در کشور ما در ارتش به وقوع پیوست. در دوره انقلاب آمریکایی‌ها از ارتش انتظار داشتند در مقابل مردم بایستد اما ارتش اولین نهادی بود که اولین ضربه را به آمریکا زد و به مردم پیوست. پیروزی سریع انقلاب به دلیل پیوستن ارتش به مردم بود. ارتش از درون استحاله و نوسازی شد. به‌عنوان‌مثال شهید بابایی و صیاد را داشتیم. بسیاری از 42 هزار شهید ارتش از بین این افراد هستند. شهید کلاهدوز جانشین سپاه افسر گارد بود. ارتش از همان ابتدا با امام پیمان بست و همچنان بر سر عهد و پیمان خود باقی است.


امیر سرتیپ فولادی خاطرنشان کرد: اگر جنگ ما 8 سال طول کشید ارتش 10 سال در جنگ بود. ما بالغ بر 800 شهید فرمانده ارتش داریم. دانشگاه افسری امام علی (ع)، هزار و 184 دانش‌آموخته شهید دارد که 800 نفر آن‌ها استخدامی پیش از انقلاب بوده‌اند.


ثبت تاریخ شفاهی شهدای ارتش در جبهه مقاومت


رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: تاریخ شفاهی رزمندگان شهید ارتش در دفاع از حرمین ثبت و ضبط‌شده است. خاطرات و مشاهدات این شهدا به‌عنوان واحد درسی در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود و در مراکز مطالعاتی ما بر روی این مطالب کار می‌شود و همکاری تنگاتنگی با سازمان حفظ آثار و نشر دفاع مقدس در سپاه داریم. امسال به‌عنوان پاسداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تعامل خوبی با سپاه و دیگر قسمت‌های نیروهای مسلح داریم و امیدواریم بتوانیم از این مطالب به‌گونه‌ای استفاده کنیم که پاسخگوی نیازهایمان باشد. 


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: بیت‌المقدس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته