دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1399 - 18:15
جانشین سازمان بسیج دانشجویی در نشست رهبران نهضت:

ارزش‌گذاری فعالیت‌های بانوان از نظامات اسلامی فاصله گرفته است/ لزوم تلاش نخبگان ارزشی برای تولید نظام اقتصادی و آموزشی اسلامی

جانشین سازمان بسیج دانشجویی در نشست رهبران نهض با بیان اینکه باید برای تولید نظامات جایگزین نظامات غربی در کشور تلاش کرد، گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز در کشورهای ایران، عراق، افغانستان و کشورهای مسلمان جایگزین کردن نظام اقتصاد اسلامی به جای نظام اقتصاد لیبرالیستی است و این تنها از نخبگان ارزشی بر می‌آید.
کد خبر : 554479
N3tU1nnZRKhN.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاهی خبرگزاری آنا، حمید بالایی، جانشین سازمان بسیج دانشجویی در سومین نشست از سلسله نشست‌های رهبران نهضت با عنوان نقش اساتید و بانوان محور مقاومت در استکبار ستیزی اظهار کرد: بررسی نقش بانوان در تاریخ و جریان‌شناسی استعمار و استثماری که در غرب آسیا و کشورهای اسلامی به وجود آمده و افق پیش رو بسیار مهم است.


وی ادامه داد: با اوج گیری اندیشه اومانیسم در سال‌های ۱۴۰۰ میلادی به بعد در اروپای مرکزی و رسیدن این اندیشه به ساختارهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و محوری شدن بشر به‌عنوان تنها موجود حاکم بر کره زمین و همچنین دور شدن از نگاه دینی که انسان را اشرف مخلوقات می‌دانست، بستری فراهم شد که انقلاب‌های جدید سیاسی در غرب ایجاد شود.


بالایی ادامه داد: اندیشه‌های اومانیستی باعث شد که بشر همواره به دنبال سود بیشتری باشد و با هر مکتبی که در تعارض با این منفعت طلبی بود ور در راس آن ها مکتب اسلام مقابله کند.


جانشین سازمان بسیج دانشجویی گفت: تمام تلاش بشر مدرن غربی طی ۳۰۰ساله گذشته برای ورود به مباحث به تعبیر خودشان شرق‌شناسی و مطالعات خاورمیانه برای این بود که از برآیند تحلیل‌ها بتوانند نسخه مقابله با جریان دینی به دور از تحریف دارای گفتمان مقاومت را تولید کنند که در بازه‌هایی از زمان مانند دوران حکومت پهلوی نیز موفقیت‌هایی در این زمینه داشتند.


جانشین سازمان بسیج دانشجویی گفت: در حال حاضر به واسطه حضور جدی و هوشمندانه رهبران جریان‌های اسلامی استعمار ستیز حرکت‌های هم افزا و دارای وحدت را در بین جریان‌های اسلامی کشورهای مختلف شاهد هستیم.


وی افزود: نمونه اعلای استعمار ستیزی هوشمندانه و جدی شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در عراق و سوریه و دیگر کشورهای اسلامی به واسطه ارتباط و هم افزایی با جریان‌های اسلامی در جاهای مختلف توانست نظام استعماری حاکم را که در لایه‌های جامعه رسوخ کرده بود با مخاطرات جدی مواجه کند و حضور آمریکا و اسرائیل را در منطقه به چالش بکشد.


بالایی گفت: این نگاه جریان استعمار ستیزی در لایه‌های مهم‌تر برای استمرار نیاز به فعالیت نخبگان ارزشی و معتقد به اسلام اصیل مبتنی بر مولفه‌هایی است که از اندیشه و سیره حضرت رسول برداشت می‌شود.


وی با بیان اینکه باید برای تولید نظامات جایگزین نظامات غربی در کشور تلاش کرد، گفت: یکی از مهمترین نیازهای امروز در کشورهای ایران، عراق، افغانستان و کشورهای مسلمان جایگزین کردن نظام اقتصاد اسلامی به جای نظام اقتصاد لیبرالیستی است و این تنها از نخبگان ارزشی بر می‌آید.


جانشین سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: جایگزین کردن نظام آموزشی اسلامی به جای نظام آموزشی لیبرال یکی دیگر از ضروریات جوامع اسلامی جانشین سازمان بسیج دانشجوییکه باید در این زمینه تلاش کنند.


بالایی با اشاره به تحصیل دانشجویان کشورهای اسلامی گفت: این افراد در کشورهای امریکایی و اروپایی با نظامات غربی تحصیل می‌کنند و سپس به کشوران اسلامی برمی‌گردند و اداره امور را به دستشان می‌گیرند و این استعمار نویی است که جنبش استادی و دانشجویی اسلامگرا باید در برابر آن بایستد.


وی با اشاره به اینکه نظام ارزش‌گذاری و تعریف فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بانوان از نظامات اسلامی فاصله گرفته است، عنوان کرد: مهم‌ترین فعالیت بانوان دانشجو و اساتید این است که مبتنی بر مبانی و ارزش‌های اسلامی این نظام را طراحی و گفتمان‌سازی کنند و پیاده شدن آن را از مسئولین مطالبه کنند.


انتهای پیام/4139/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته