دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1399 - 18:57
حجت الاسلام رستمی مطرح کرد؛

نامه حاج قاسم سلیمانی به وزیر علوم ۱۲ روز قبل از شهادت/ دانشگاه‌ها سرمایه‌های هویتی را جلوه‌گر کنند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر دشمن در حال ناامیدسازی است و احساس شکست را القا کرده و سرمایه‌های هویتی ما را بی ارزش جلوه می‌دهد؛ دانشگاه‌ها یکی از جا‌هایی است که مسئولیت بزرگی برای نشان دادن و جلوه‌گر کردن این ارزش‌ها دارند.
کد خبر : 553553
ab26d4fbbe.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم گرامی‌داشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی توجه ویژه‌ای به مسائل دانشجویان بین المللی داشت، گفت: حاج قاسم ۱۲ روز قبل از شهادت در نامه‌ای به وزیر علوم گلایه‌های دانشجویان خارجی و انتظارتشان را مطرح کرد.


وی افزود: در حقیقت شما سفرای کشورهای خود برای حضور در مرکز مقاومت و انتشار مقاومت در کشور خود هستید. فرهنگ مقاومت، فرهنگ اسلام است و اختصاص به شیعه ندارد.


رستمی بیان کرد: هر کس با پیامبر اکرم (ص)،قرآن و ظلم ستیزی و دفاع از مظلومان همراه شده باشد در جبهه مقاومت قرار دارد.


وی گفت: همه منتظر شهادت حاج قاسم بودند چرا که هر کس با او روبه‌رو می‌شد احساس می‌کرد با یک شهید زنده گفتگو می‌کند.


رستمی ادامه داد: به ظاهر امری اتفاق افتاد که انتظارش می‌رفت، اما واکنش جامعه غیرقابل انتظار بود و سوگواری که با آن ابعاد در جامعه اتفاق افتاد به گونه‌ای بود که مصیبت زدگی سراسر جامعه را فرا گرفت.


وی تاکید کرد: شهادت حاج قاسم علاوه بر مردم کشورمان مسلمانان جهان، جبهه مقاومت و سایر آزادی خواهان در کشور‌های دیگر را نیز مصیبت زده کرد.


رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در شهادت حاج قاسم سلیمانی حتی کسانی که مخالف مبارزه او در خارج از کشور بودند وقتی در موج ملت قرار گرفتند احساس کردند باید سکوت کنند و همراه ملت شوند.


رستمی گفت:  در موضوع اسطوره‌ها الگو‌های فراوانی داریم؛ در قرآن حضرت ابراهیم به‌عنوان الگو و اسوه معرفی می‌شود و پیامبر اسلام نیز به‌عنوان الگو معرفی شده است در رفتار امروزی نیز نظام‌های موثر تربیتی قهرمان پروری را هنرمندانه معرفی می‌کنند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: در دوره‌ای که همه معتقد بودند اصل اسطوره‌ها گذشته شاهد یک اسطوره و قهرمان بودیم اسطوره‌ای که علم آموزی و مهربانی در عین شجاعت و عزتمندی، تواضع در عین عزت، عرفان و حماسه، دوری از سیاست و سیاست زدگی را داشت.


وی خاطر نشان کرد: شخصیت شهید سلیمانی در حوزه‌های رفتاری جای زیادی برای معرفی دارد و جا دارد به او توجه ویژه‌ای شود.


وی گفت:  یک سال از شهادت این سردار گذشته و آنچه از دانشگاه‌ها و مراکز علمی انتظار می‌رود پروراندن، بسط دادن و جلوه سازی اخلاقی و علمی شخصیت این شهید و ارائه آن به جامعه است.


رستمی گفت: در حال حاضر دشمن در حال ناامیدسازی است و احساس شکست را القا کرده و  سرمایه‌های هویتی ما را بی ارزش جلوه می‌دهد و دانشگاه‌ها یکی از جا‌هایی که مسئولیت بزرگی برای نشان دادن و جلوه‌گر کردن این ارزش‌ها دارند.
 
وی در پایان گفت: یکی از نقطه‌های اوج دانشگاه‌های ما به خصوص دانشگاه تهران روز شهادت حاج قاسم بود که حرکت خالصانه دانشگاهیان بی‌نظیرترین جمعیت دانشگاهی را به راه انداخت.


رستمی اظهار کرد: اختلافات بین شیعه و سنتی به دست خبیث انگلیس و آمریکا  به راه افتاده است و با عناوین مختلف دنبال برادرکشی هستند؛مسلمان‌ها این دست خبیث را محدود کردند و مقاومت نیز این دست را قطع خواهد کرد.


وی افزود: جمهوری اسلامی به تعبیر حاج قاسم مرکز و ام القرای جهان اسلام در مقاومت است؛ ۴۰ سال ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکا و نوکران بین المللی آمریکا که این موضوع را نشان داده است.


رستمی گفت: از جمهوری اسلامی تا یمن، لبنان، عراق، بحرین و پاکستان هر جا اثری از بوی خوش مقاومت هست در کنارش پیروزی‌هایی نیز وجود دارد.
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سختی هایی در این مسیر وجود دارد اما سستی در مسیر مقاومت جایی ندارد.


وی گفت: مردم یمن با دست خالی پوزه استعمار و آل سعود را به خاک مالیدند و در بحرین انشالله مقاومت به نتیجه خواهد رسید؛ همان‌گونه که در عراق به برکت خون شهدای مقاومت، آمریکایی‌ها باید اخراج شوند و همانطور که در لبنان به پیروزی‌هایی رسیدند که اسرائیل جرات پا کج گذاشتن را ندارد.


وی تاکید کرد:  به ظاهر ادعای عده اندک با دست‌های خالی است اما آنچه اتفاق افتاده نصرت خداست که به مومنان تعلق گرفته است و پیام این مجاهدت‌ها و  آمیخته شدن خون مسلمانان و مومنان افغانستانی، هندی، ایرانی، عراقی و یمنی در سوریه نشان دهنده این است که بر خلاف طراحی دشمن ما شاهد اتحاد بین المللی در محور اسلام، قرآن و مقاومت در برابر دشمن خواهیم.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته