دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1399 - 12:44
جهان‌بین در افتتاحیه رویداد ملی-دانشجویی شهید سلیمانی تشریح کرد؛

4 ویژگی مهم شخصیت حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یک سرمایه ملی/ حفظ این سرمایه ملی به خوانش درست از حاج قاسم نیاز دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شهید سلیمانی سرمایه ملی است و این سرمایه باید حفظ شود.
کد خبر : 553419
637391327541316190.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، فرزاد جهان‌بین در مراسم افتتاحیه رویداد ملی-دانشجویی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری اعلام کردند حاج قاسم بیش از آنکه یک شخص باشد یک مکتب است. شناخت این مکتب بسیار مهم است.


وی افزود: ویژگی اول شهید سلیمانی دفاع از نظام سیاسی جمهوری است. جمهوری اسلامی حرمی دارد که باید حفظ شود اگر این حرم تقویت شود سایر حرم‌ها تقویت می‌شود و اگر تضعیف است سایر حرم‌ها نیز تضعیف می‌شوند. جریان‌های سیاسی اگر می‌خواهند نسبت خودشان را با مکتب سلیمانی بدانند، باید بررسی کنند که چقدر مواضع و اظهارنظرهایشان باعث تقویت یا تضعیف نظام اسلامی می‌شود. حاج قاسم ارتباطات دوستانه بسیاری داشت؛ اما موضوع مهم مکتب و خط‌کشی‌های شهید سلیمانی است.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاخص دوم مکتب حاج قاسم را ولایت فقیه دانست و گفت: این شهید بر اهمیت ولایت فقیه تأکیدات بسیار داشت و در اظهارنظرهای مختلف به اهمیت این موضوع اشاره کرده است. شهید سلیمانی اصل اساسی نظام اسلامی را ولی‌فقیه می‌دانست.


جهان‌بین شاخص سوم شهید سلیمانی را دلسوزی برای مردم عنوان کرد و ادامه داد: شهید سلیمانی دلسوزی برای مردم را بدون گرایش سیاسی در پیش می‌گرفت. خودی و غیرخودی در میان مردم نداشت؛ اما در احراز مسئولیت‌ها خودی و غیرخودی وجود دارد، که باید مورد توجه قرار گیرد.


وی ویژگی چهارم شهید سلیمانی را مقاومت دانست و بیان کرد: شهید سلیمانی معتقد بود که جز در سایه مقاومت و ایستادگی نمی‌توان مقابل دشمن حاضر شد. برخی می‌گفتند چرا در سوریه باید باشیم نمی‌دانستند که اگر آن بحران مدیریت نشود، چه تبعاتی برای کشور دارد. حاج قاسم قائل بود که مقاومت می‌تواند پیروزی به بار آورد. حاج قاسم می‌گفت که اگر ما نایستیم و مقاومت نکنیم، حتماً منجر به این می‌شود که دشمن جلوتر بیاید، این چیزی است که بارها مطرح کردند. حاج قاسم می‌گفت برخی امور را نمی‌توان با دیپلماسی حل کرد. شهید سلیمانی درباره داعش معتقد بود که باید جهاد کرد چراکه مسئله ساده‌ای نیست. حتی اگر قرار باشد که مذاکره باشد باید پشتوانه مقاومت داشته باشد. صلح در سایه گفتمان سازش و التماس حاصل نمی‌شود.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید این سرمایه ملی را حفظ کنیم. البته حفظ این سرمایه ملی به خوانش درست از حاج قاسم نیاز دارد. دانشگاه آزاد اسلامی ویژه برنامه‌های علمی را در این زمینه در نظر گرفته است هر چه این بحث‌ها بیشتر مطرح شود به اثرگذاری بیشتر آن منجر می‌شود.


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته