دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پیام تسلیت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در پی درگذشت آیت‌الله مصباح؛

آیت‌الله مصباح یزدی الگوی فلسفه و فقاهت حوزویان جوان قرار بگیرد/ ورود شجاعانه ایشان به عرصه دفاع از ولایت فقیه در عصر هجوم مدرنیته

شورای تبیین مواضع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.
کد خبر : 553375
10.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شورای تبیین مواضع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.


متن این پیام به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم


انا لله و انا الیه راجعون


اذا مات العالم، ثلم فی الاسلام ثلمه لایصدها شیئ


آیت‌الله حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی فیلسوف متأله، فقیه مجاهد، یار دیرین امام و رهبری و عضو برجسته و مؤثر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به ملکوت اعلا پیوست.


این استاد متضلع در فلسفه، فقه، عرفان و سیاست جهاد خستگی‌ناپذیری در دفاع از مبانی دینی در طول زندگی پربار خویش داشت. تربیت شاگردان فراوان و تألیف و انتشار کتاب‌های عمیق و تأثیرگذار یکی از باقیات‌الصالحات این بزرگمرد است.


ورود شجاعانه و بی‌‌واهمه به عرصه دفاع از ولایت فقیه در عصر هجوم مدرنیته و مظلومیت نظام اسلامی و به جان خریدن انواع تهمت‌ها و هجمه‌های رسانه‌ای دوران هیاهوهای سیاسی مجلس ششم، ایجاد جریان بصیرت‌افزایی متناسب با مقتصیات زمان با تأسیس مؤسسه امام خمینی (ره) در قم، تجهیز معرفتی اردوهای طرح ولایت و تقویت معرفتی دانشگاه‌ها در طول قریب به 20 سال، سخنرانی‌های مؤثر در نقد افکار التقاطی و منحرف، خدمت صادقانه به نظام شکوهمند اسلامی به‌ویژه در گردنه‌های عبور از بحران‌ها و به جان خریدن تمام هزینه‌های حوزوی و سیاسی-اجتماعی آن، پیشبرد اهداف متعالی حوزه‌های علمیه و تلاش‌های مؤثر در جریان‌سازی و پرورش نیروهای مورد نیاز نظام و انقلاب، قاطعیت و صلابت در دفاع از اصول تخطی‌ناپذیر اسلام و نظام اسلامی نشان‌دهنده شخصیت عمیق، مقاوم، انقلابی و متعهد ایشان به اسلام و آینده نظام است که شایسته است الگوی فلسفه و فقاهت حوزویان جوان قرار بگیرد.


بدون شک تلاش‌های ارزنده فکری و مجاهدت‌های عملی ایشان بخشی از میراث نظام است و به یادگار خواهد ماند. بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ضمن عرض تسلیت به محضر مقام معظم رهبری، اعضای محترم جامعه مدرسین و شاگردان و دوستداران و بیت مکرم ایشان، از درگاه خداوند منان علو درجات و حشر با اولیایش را برای آن فقید سعید مسئلت می‌کند.


شورای تبیین مواضع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته