دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1399 - 15:51
1400 (خبر 3)

چند نفر در سراسر دنیا گوشی هوشمند دارند؟

شمار کاربران گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان در سال گذشته میلادی 3.5 میلیارد بود و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به حدود 4 میلیارد برسد.
کد خبر : 553045
360fda473f181186c8bbfbaa4ec82335.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از استاتیستا، تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان در سال 2020 از سه میلیارد نفر فراتر رفت و پیش‌بینی می‌شود طی چند سال آینده با رشد چند صد میلیونی بیشتر شود. چین، هند و ایالات‌متحده کشورهایی هستند که بیشترین تعداد کاربر گوشی‌های هوشمند را دارند و هرکدام از این کشورها به‌راحتی از مرز 100 میلیون کاربر عبور می‌کند.



سطح فروش واحد گوشی‌های هوشمند


در پنج سال گذشته، سالانه حدود 1.4 میلیارد گوشی هوشمند در سراسر جهان فروخته شده که نشان‌دهنده رکود بازار تلفن‌های هوشمند طی چند سال گذشته است. بازار تلفن‌های هوشمند هنوز پتانسیل رشد بالایی دارد، زیرا میزان نفوذ گوشی‌های هوشمند هنوز هم در بسیاری از کشورهای پرجمعیت، به‌ویژه چین و هند، کمتر از 70 درصد است. درآمد بازار جهانی تلفن‌های هوشمند علی‌رغم رکود در فروش واحد، همچنان افزایش می‌یابد و این به دلیل رشد متوسط ​​قیمت فروش تلفن‌های هوشمند است.


پیشروترین فروشندگان گوشی‌های هوشمند


امروزه پیشروترین فروشندگان گوشی‌های هوشمند در جهان سامسونگ، اپل و هواوی هستند. البته شرکت شیائومی در سال 2020 و در دوران شیوع کرونا فروش بسیار خوبی داشت و توانست با سبقت از اپل در رده سوم پرفروش‌ترین‌ها قرار بگیرد. درمجموع محصولات سه شرکت فناوری سامسونگ، اپل و هواوی نیمی از کل فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته