09 دی 1399 - 16:19

زیست‌شناسان گونه‌ای جدید از مار را کشف کردند

دانشمندان به تازگی گونه‌ای جدید از مار را در یکی از مناطق کشور فیلیپین کشف کردند.
مار 1.jpg

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، دانشمندان به طور کاملاً اتفاقی موفق شدند گونه‌ای جدید از مار را کشف کنند. ویژگی‌های این گونه جدید تا حدی با سایر مارها متفاوت است که تعدادی از محققان خزندگان این دسته را تیره‌ای جدید دانستند.  با وجود طرح چنین صحبت‌هایی عمده زیست‌شناسان معتقدند مارهای تازه کشف‌شده متعلق به دسته‌ای شناخته‌شده از این خزندگان هستند.

این گونه جدید در استان سامار از کشور فیلیپین کشف شده است. این منطقه در فیلیپین به سرزمین مارها معروف است و تاکنون 112 گونه مار در آن محل شناسایی شده‌اند. به علت جمعیت بالای مارها در استان سامار برخی از مردم این ناحیه را سرزمین مارها نامیده‌اند. زمانی که اولین بار محققان این گونه جدید را مشاهده کردند هنوز باور نداشتند که می‌توان آن را عضوی جدید از خانواده مارها دانست ولی به‌تدریج و با انجام آزمایش‌های دی‌ان‌ای(DNA) و بررسی اسکلت مشخص شد آن‌ها تفاوت زیادی با سایر اعضای خانواده مارها دارند.

پهنای بدن مارهای تازه کشف‌شده نسبت به سایر مارها کمتر است ولی جمجمه بزرگتری دارند. این مارها بیشتر ترجیح می‌دهند در مناطق کم‌نور زندگی کنند و بیشترین حجم غذای آن‌ها به کرم خاکی اختصاص دارد. یکی از محققان حاضر در پروژه بررسی مارهای تازه کشف‌شده گفت: کسب اطلاعات در خصوص گونه‌های جدید جانوری این فرصت را به دانشمندان می‌دهد که زندگی آن‌ها را به‌دقت مورد بررسی قرار دهند و شناخت عمیقی نسبت به ساختار بدن و نوع تغذیه مارها کسب کنند.

انتهای پیام/4144/پ