دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1399 - 11:41
دانشمندان کشف کردند؛

تغییرات آب‌وهوایی عامل بیماری پوستی دلفین‌ها

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی باعث ایجاد بیماری پوستی در دلفین‌های ساحلی شده است.
کد خبر : 550148
;'lkjhgfdsfyguhjkl.PNG

به گزارش خبرنگار گروه علم و  فناوری خبرگزاری آنا،  مرکز پستانداران دریایی کالیفرنیا بزرگ‌ترین بیمارستان پستانداران دریایی در جهان است. حال محققان این مرکز با همکاری یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی بیماری پوستی نوینی را در دلفین‌ها کشف کرده‌اند که با تغییرات اقلیمی در ارتباط است.


این بیماری پوستی در سال 2005 در دلفین‌ها شناسایی شد و این نخستین باری است که دانشمندان موفق به کشف علت این بیماری شده‌اند.  این بیماری پوستی جوامع دلفین‌های سواحلی را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.  شوری آب اقیانوس‌ها به دلیل تغییرات اقلیمی کاهش یافته و این امر منجر به ایجاد ضایعات پوستی تکه تکه و برجسته‌ای روی بدن دلفین‌ها شده است، این بیماری در برخی موارد  70 درصد از پوست دلفین‌ها را می‌پوشاند.


این مطالعه به دنبال شیوع قابل‌توجه این بیماری پوستی در دلفین‌های لوئیزیانا، میسیسیپی، آلاباما، فلوریدا، تگزاس و استرالیا در سال‌های اخیر انجام شده است. طی سال‌های اخیر میزان شوری آب در این مناطق به شدت کاهش یافته است. باوجود این که دلفین‌های ساحلی به تغییرات فصلی در سطح شوری آب زیستگاه خود عادت کرده‌اند اما قادر به زندگی در آب شیرین نیستند.


شدت و دفعات فزاینده حوادث طوفانی باعث افزایش بارش باران در این مناطق شده و این امر آب‌های ساحلی را به آب شیرین تبدیل کرده است. پیش‌بینی می‌شود با افزایش گرمایش زمین، طوفان‌های شدید بیشتر رخ دهد، بنابراین امکان شیوع بیماری‌های شدیدتر و حادتر در جوامع دلفین‌ها بیشتر می‌شود.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته