دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1394 - 17:56
در مراسم نکوداشت آیت‌الله معصومی

حجت‌الاسلام قرائتی: مرید آیت‌الله معصومی هستم/ شیخ‌الاسلامی: اعتدال بارز‌ترین خصوصیت آیت‌الله معصومی است

مراسم نکوداشت سا‌ل‌ها تلاش و مجاهدت عالم فرزانه آیت‌الله علی اصغر معصومی عضو خبرگان رهبری و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی امروز در واحد مشهد برگزار شد.
کد خبر : 54917

امروز کسب علم همراه با مهارت نیست


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در این مراسم که با حضور نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه استان، روسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان رضوی و سایر مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، خشوع و تواضع آیت‌الله معصومی را یادآور شد و گفت: علم باید انسان را بزرگ کند و انسان وقتی که باسواد شد حاضر نیست که نسبت به کسی تواضع کند، این در حالی است که سال‌های گذشته آیت‌الله معصومی مقام معظم رهبری را آیت الله العظمی خطاب می‌کردند.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بنده نه فقیه و نه جزء عرفا هستم که درخصوص فقه و عرفان آیت الله معصومی صحبت کنم و تنها می‌توانم بگویم من مرید ایشان هستم.



وی در رابطه با علم زیاد داشتن افزود: علم زیاد مهم نیست بلکه انسان باید بزرگ شود، ب طوری که امام خمینی (ره)، حسین فهمیده را رهبر خود معرفی کردند و این نشان از بزرگی ایشان دارد.


قرائتی علم همراه اخلاق را ارزشمند خواند و گفت: علم باید جهت‌دار و همراه با تفکر باشد.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه دانشجویان دانشگاه‌ها باید در کنار علم مهارت نیز بیاموزند، افزود: امروز علم ما همراه با کسب مهارت نیست، مثلا می‌گوییم قرآن و عترت در کنار هم باشند و نباید از یکدیگر جدا شوند اما شاهد هستیم که جلسات عزاداری زیادی برگزار می‌شود ولی جلسات تفسیر قرآن بسیار اندک است.


قرائتی با بیان اینکه بسیاری در این مملکت تنها به دنبال ابلاغیه هستند و بدون آن هیچ کاری نمی‌کنند، گفت: ما طرح تحول نمی‌خواهیم بلکه مرد تحول می‌خواهیم، به طوری که مرد تحول وجود داشته باشد، بسیاری از اقدامات انجام خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه ما علم قدیم را فراموش کرده و علم جدید را به خوبی فرا نگرفته‌ایم، اظهار کرد: علمی ارزش دارد که علم دیگران را به آن اضافه کنی در صورتی که علمی که فرزندان ما می‌آموزند کاربردی نیست و متاسفانه علم ما بومی نشده و تنها کپی‌برداری از علوم غربی است.


قرائتی با توجه به اینکه علومی که ما می‌خوانیم، علم نیست و محفوظات است، گفت: مدرک و تحصیلات مفید بوده اما نجات دهنده نیستند.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: چنانچه امروز آگاهی در دانشگاه نباشد و اساتید نتوانند به علوم مورد نیاز مسلط باشند، یک بی‌دین طی ۳۰ ثانیه دانشجوی مسلمان ما را با ایجاد شبهات از مسیر اسلام خارج خواهد کرد.


اعتدال بارز‌ترین خصوصیت آیت‌الله معصومی است



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی مهم‌ترین خصوصیت آیت الله معصومی را اعتدال ایشان دانست و گفت: ایشان در انجام کارهای مختلف نه تند روی می‌کنند نه کند روی و تواضع و مردمی بودن نیز از دیگر خصوصیات ایشان است.


به گزارش آنا، دکتر عباس شیخ الاسلامی در مراسم نکوداشت آیت الله معصومی که در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، گفت: آیت‌الله معصومی معلمی است که زحمات زیادی برای حوزه و دانشگاه کشیده‌اند.


معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هم در ابتدای این مراسم در رابطه با برگزاری این همایش توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در راستای طرح‌های ماندگار دانشگاه آزاد اسلامی و تجلیل از بزرگان دین و علم و ادب این اولین مراسم بزرگداشتی است که در واحد مشهد برگزار می‌شود و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.


وی با بیان اینکه این مراسم با همکاری واحد تربت حیدریه صورت می‌گیرد، گفت: کار برگزاری این همایش از ۶ ماه قبل آغاز شد، به طوری که ویژه نامه‌ای از خاطرات، دیدگاه‌ها و نظر بزرگان حوزه و دانشگاه در رابطه با آیت الله معصومی به چاپ رسیده است.


در این مراسم دکتر عبدالمجید حلمی معاون اداری مالی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، خسروی نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سلطانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی خراسان رضوی و دکتر عارف‌نژاد عضو هیات علمی واحد مشهد علاوه بر تجلیل به بیان خاطراتی از آیت الله معصومی پرداختند.


مراسم نکوداشت سا‌ل‌ها تلاش و مجاهدت عالم فرزانه آیت‌الله علی اصغر معصومی عضو خبرگان رهبری و رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با حضور نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه استان، روسای دانشگاههای خراسان و سایر مسئولان کشوری و استانی امروز ۱۸ آذر ماه با قرائت پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته